Aviseringar
Rensa alla

vad kostar det att ringa/sms:a från USA till ett annat land? nån som vet?


Ämnesstartare

är i USA nu och det jag undrar är vad det kostar att ringa eller sms:a, jag har telenor som abbonemang, jag undrar också om det är olika beroende på vilka länder man ska ringa till samt om det är någon skillnad på kostnaden om man ringer eller tar emot sms, men huvudsakligen undrar jag vad det kostar att ringa/sms:a till från USA till spanien eller sverige

hoppas att jag var tydlig nu för jag är väldigt kissnödig nu när jag skriver det här och hoppas någon vet vad det kostar[blush]


   
Citera
Ämnesstartare

fick du inget "välkommen till staterna..."-sms när du kom dit? 😮 fick jag i danmark, tyskland och holland iaf... det och erbjudande om deras utlänning-tjänst, där man kunde betala en fet uppkopplingsavgift men sedan human minutavgift när man ringde typ. Kolla in deras valbara tjänster på deras hemsida!


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SAVE ME:

är i USA nu och det jag undrar är vad det kostar att ringa eller sms:a

Jag var på Hawaii i vintras och jag tyckte inte jag ringde nånting, ändå fick jag en FET mobilräkning sen. Det blir äckeldyrt snabbare än du kan tro. Skaffa typ lokalt kontantkort så kan du iaf ringa inom USA utan att bli rånad..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

700 kr kostar det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tusen miljoner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Räkna med att det kostar 10 gånger mer än du är villig att betala


   
SvaraCitera

Min pojkvän har varit i USA i drygt 2 veckor, och jag tror det kostade 3 kr för honom att skicka ett sms till mig.
Fast vi har båda Tele2 och så. [smile]


   
SvaraCitera

Det bästa du kan göra är att ringa Telenor och höra med dem. [smile]


   
SvaraCitera
kachin

antagligen jävligt mkt eftersom det är TELESNOR [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

måste vara dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Fast vi har båda Tele2 och så. [smile]

4


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Mario

kachin:

antagligen jävligt mkt eftersom det är TELESNOR [love]

Hos Telenor får du samma pris oberoende av om du kör på AT&T;s nät eller på T-Mobile. Dessutom är Telenors USA-priser lägre än Tele2s. Med Tele2 betalar du olika mycket beroende på vems nät du använder (AT&T kostar till exempel uppåt 5 kronor att skicka SMS genom hos Tele2, medan T-Mobile kostar ca 3 kronor - detta trassel slipper du om du kör med Telenor).

Telenor roamar bara med T-Mobile och AT&T. Tele2 roamar med flera andra operatörer också, så du har bättre chans att få mottagning i USA om du kör Tele2, men å andra sidan har både T-Mobile och AT&T täckning nästan överallt.

Överlag har Telenor en enklare prissättning och dessutom (i Sverige) ett bättre nät än Tele2. Det är något dyrare men då får du också vad du betalar för. Jag tycker inte att skillnaden i pris är så himla stor, Tele2 har många begränsningar och dolda avgifter.


   
SvaraCitera

Hej!

http://www.ringutomlands.se/USA har en utmärkt översikt av vad det kostar att ringa när du är i USA (men för exakta priser se din operatörs site - finns länkar på ringutomlands.se).


   
SvaraCitera