Aviseringar
Rensa alla

Vad kostar en hel outfit på Myrorna?


höna

kanske runt 200 im man ska ha ok kläder


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill också basha rika brats. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

Ah, du är en sådan.

vadå "en sån"?[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

vadå "en sån"?

"å neeei, någon har haft denna innan meeei, ahmaghaaaaaaaad!!!!"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

"å neeei, någon har haft denna innan meeei, ahmaghaaaaaaaad!!!!"

men inte bara att "någon" har haft på sig det [shake] tänk om det är en svettig äckelgubbe som kissat på sig, eller en såndär äcklig tant med massa rynkor och mustasch[shake] kan ju va vad som helst liks[sad] skulle inte kunna känna mig bekväm i sånna kläder iaf[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

men inte bara att "någon" har haft på sig det tänk om det är en svettig äckelgubbe som kissat på sig, eller en såndär äcklig tant med lite mustasch kan ju va vad som helst liks skulle inte kunna känna mig bekväm i sånna kläder iaf

[love]


   
SvaraCitera
höna

mycke mer värt än å betala typ 200 för en tröja som ändå har skitbakrund med barnarbete å massa skit


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

mycke mer värt än å betala typ 200 för en tröja som ändå har skitbakrund med barnarbete å massa skit

haha mmmh[blush] fast nää, men är ju ändå typ bara hm så använder barnarbete ju, handlar aldrig där ändå[sad] de allra flesta större klädkedjorna använder det ju inte, iaf inte av de jag brukar handla på.


   
SvaraCitera
höna

Nintendos BFF:

haha mmmh fast nää, men är ju ändå typ bara hm så använder barnarbete ju, handlar aldrig där ändå de allra flesta större klädkedjorna använder det ju inte, iaf inte av de jag brukar handla på.

i d flesta stora kedjor är det riktigt dåliga arbetsförhållanden, alltså långt bak i processen lr vad man säger


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

fast nää, men är ju ändå typ bara hm så använder barnarbete ju, handlar aldrig där ändå de allra flesta större klädkedjorna använder det ju inte, iaf inte av de jag brukar handla på.

När du köper en tröja för 300 spänn, så ska de pengarna täcka alla produktionskostnader, transportkostnader och kostnad för arbetskraft som gick åt för att tillverka just den tröjan. Skulle de personer som arbetar i fabriken där plagget tillverkas ha schyssta arbetsvillkor med ok lön, så skulle du få betala det dubbla för din tröja. Tror därför inte det spelar så stor roll om du handlar på JC, gina eller H&M, alla har på något vis lyckats pressa ner priserna ordentligt.

There's no such thing as a free lunch!


   
SvaraCitera

Myrorna har blivit dyrt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annoyed:

När du köper en tröja för 300 spänn, så ska de pengarna täcka alla produktionskostnader, transportkostnader och kostnad för arbetskraft som gick åt för att tillverka just den tröjan.

ofta en tröja kostar 300 kr[shake] ni tjejer e så bortskämda med billiga kläder asso. *avis*[sad] om du inte menar en t-shirt då, men det kan ju knappast kosta 300 kr att massproducera.

vilket fall så är det ju inte svårt att kolla upp var det är tillverkat och har för policy för sånt osv. tycker inte att man bara kan utgå ifrån att allt som inte är typ märkeskläder är barnarbete iaf.


   
SvaraCitera