Aviseringar
Rensa alla

Vad lägger man sina pengar på som ungdom?


Ämnesstartare

Säg att man är 16 år gammal, kille och råkar ha väldigt mycket pengar eftersom att man aldrig köper något (förutom att gå på bio, köpa instrument och någon skiva om året), vad gör man av sina pengar?

Kläder köps av farsan och med pengarna jag får på mina födelsedagar, men månadspengen går alltid rakt till sparbössan/banken.

Ge mig tips på vad jag ska slösa mina pengar på!! Jag blir alltid glad av att köpa saker för pengar, men nu är det så att t.ex. gå på bio kostar 20 kronor för mig, äta på mcdonalds gör jag gratis (jag har ett kontrakt med mcdonalds och SF via min hemsida) så jag blir inte så glad när jag går på det så rabatterat/gratis!!!! Vad ska jag göra?!?!? Snälla! 🙁


   
Citera
Ämnesetiketter

skänk till bättre behövande, snob[blush][blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

galenskap:

skänk till bättre behövande, snob

Nej. Det är bara bolagens VD:ar som får hälften i handen och en tredjedel går till firmafesterna, hälften av resterande part går till att finansiera reklamen. Det som finns kvar görs reklam om att det går "oavkortat" till de fattiga länderna.


   
SvaraCitera

men liksom... du ska ju bara "slösa bort" [crazy]


   
SvaraCitera
M00N
 M00N

MaxVoltage:

t.ex. gå på bio kostar 20 kronor för mig, äta på mcdonalds gör jag gratis (jag har ett kontrakt med mcdonalds och SF via min hemsida) så jag blir inte så glad när jag går på det så rabatterat/gratis!!!! Vad ska jag göra?!?!? Snälla! 🙁

Vad är ditt problem?


   
SvaraCitera

investera och starta ett företag = mer cash


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

M00N:

Vad är ditt problem?

Att jag behöver något att lägga mina pengar på!!! Kanske en resa?


   
SvaraCitera
M00N
 M00N

MaxVoltage:

Att jag behöver något att lägga mina pengar på!!! Kanske en resa?

Åk till England.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burrito:

investera och starta ett företag = mer cash

Bra tips. Tills nu har jag gjort allt svart (det gillar skatteverket) men kanske ska börja göra det vitt. Nu får ju sextonåringar starta företag om föräldrarna skriver på. Det blir nog det! Kanske startar ett investment bolag!


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

Bra tips. Tills nu har jag gjort allt svart (det gillar skatteverket) men kanske ska börja göra det vitt. Nu får ju sextonåringar starta företag om föräldrarna skriver på. Det blir nog det! Kanske startar ett investment bolag!

[y]

du kan ju också organisera fester och sånt det är ju kul


   
SvaraCitera

får 800 kr
typ 400 kr går till alkohol
sen typ gör jag onödiga saker, köper godis, mat och sånt skit
kläder


   
SvaraCitera

Konserter.


   
SvaraCitera

skänk till mig?


   
SvaraCitera

MaxVoltage:

köpa instrument och någon skiva om året

vi lever i 2012, snälla


   
SvaraCitera

GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis​GodisGodisGodisGodisGodisGodisGodis


   
SvaraCitera