Aviseringar
Rensa alla

Vad läser du/vad planerar du att läsa på universitetet?


Ämnesstartare

Jaha, läste inte allt.

Det var jättekul att flytta, men jag flyttade hemifrån redan under tvåan i gymnasiet. Det är speciellt att skaffa ett eget boende, och man saknar väldigt mycket (hemlagad mat, någon som betalar hyran etc) men det är fortfarande hundra gånger bättre än att bo hemma.

Nu i höstas så behövde jag flytta till Lund, men det finns inga lägenheter här. Fick bo på en kompis soffa i tre månader tills jag hittade en kurskamrat som ville dela sin lägenhet med mig, så nu bor jag här och det är fint och ganska mörkt i rummet och så har jag en lampa och så har jag jättemånga böcker i min bokhylla och en egen tv och tevespel och ett skrivbord där man kan plugga (vilket jag aldrig gör för bara töntar pluggar)

Så är det att bo ensam!

Om du kommer till Lund (och förmodligen Uppsala också) så kommer du träffa sjukt många intressanta människor, men också sjukt många jobbiga människor. Fyfan för teknologer, jag spyr på hela lunds teknologkår alltså. Folk som varit mobbade och aldrig festat innan och börjar supa ner sig fyra gånger i veckan. De är akademikervärldens fjortisar.

Men överlag så är det nya folket jättebra, en sjuk omväxling från hur det är i gymnasiet! Tillochmed bland teknologerna finns det en och annan schysst person. Teknologtjejerna är ganska bra också, även om de är ganska slampiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

genus eller statsvetenskap tror jag. eller något annat roligt människo/samhällsrelaterat.

Tickstart:

Flyttade 150 mil med min Volvo 240, ska läsa till civilingenjör på LTU, börjar imorn [mad]

old [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Folk som varit mobbade och aldrig festat innan och börjar supa ner sig fyra gånger i veckan. De är akademikervärldens fjortisar.

haha väldigt sant


   
SvaraCitera

sylar:

Jag tänkte faktiskt söka dit ett tag. Vad pysslar ni med nu?

Vi jobbar i 3D just nu. Jobbat med att göra nån jäkla val i höst. Håller på att fixa så den kan röra sig och shit.

Vi har även jobbat med storyboards och grejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Psykoterapeut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läser lingvistik. Precis börjat.


   
SvaraCitera

Går civilekonom, andra året.
Säger som nån annan, även om man är intresserad av utbildningen så finns det alltid tråkig skit och tung litteratur som man inte vill läsa, men som är ett måste för att klara utbildningen. Jag måste dock säga att det är mycket slappare på universitetet/högskolan än vad det var på gymnasiet (trodde det skulle vara tvärtom). Det är så skönt att man bara har ett ämne att tänka på, och för att tala för mig själv så pluggar jag knappast lika mycket nu som jag gjorde på gymnasiet, och ändå klarar jag mig igenom alla kurser.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lärare


   
SvaraCitera

farbror gugge:

börjar på civ.ek. imorgon, kommer vara jätteläskigt och så kommer jag ha massa tider att passa typ varje dag

Det hör till vardagen.

youmademe:

Går civilekonom, andra året.

Vilken universitet?[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Socialantropologi är riktigt fett, kan jag säga såhär efter min första föreläsning.

Riktigt bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om du kommer till Lund (och förmodligen Uppsala också) så kommer du träffa sjukt många intressanta människor, men också sjukt många jobbiga människor.

du borde spendera en sommar i lund för att se staden utan de jävla studenterna. det enda som är värre än drygt folk (även jag syftar mest på lth) är inget folk alls. [sad]


   
SvaraCitera

Läser till socionom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

just det: planerar att läsa en historiekurs, en filosofikurs och plugga till sjuksköterska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mörv:

du borde spendera en sommar i lund för att se staden utan de jävla studenterna. det enda som är värre än drygt folk (även jag syftar mest på lth) är inget folk alls. [sad]

Ofta man vill vara i Sverige på sommaren [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Ofta man vill vara i Sverige på sommaren [zzz]

ofta man har råd att resa. [shake]


   
SvaraCitera