Aviseringar
Rensa alla

Vad läser du?


Ämnesstartare

Här kan alla skriva vad de löser på Högskola/universitet, hur många år de har läst och hur mycket man har kvar. Vad ni tycker om utbildningen osv 🙂


   
Citera
Ämnesstartare

ingen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läste civilingenjör inom kemi förut i 1,5år men tröttnade på det (5år utbildning) och bytte till högskoleingenjör inom kemi istället. Jag är nog ingen bra ingenjör egentligen och funderar på om jag ska lära ekonomi av något slag istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag är nog ingen bra ingenjör egentligen och funderar på om jag ska lära ekonomi av något slag istället.

varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Jag är nog ingen bra ingenjör egentligen och funderar på om jag ska lära ekonomi av något slag istället.

är det tråkigt med ingenjörsämnen? Konstiga människor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

är det tråkigt med ingenjörsämnen? Konstiga människor?

Båda, kemi är segt, inte så mycket awesome kompisar, iaf ingen jag fastnat för där


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:

Båda, kemi är segt, inte så mycket awesome kompisar, iaf ingen jag fastnat för där

Varför valde du just kemi? Är det svårt om man får fråga? Jag fundera lite på att läsa till maskiningenjör men det verkar tråkigt med all fysik :/ Och människor på ingenjörsutbildningar verkar vara annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Varför valde du just kemi?

För att det ligger på rätt ställe, låg antagning (var iaf när jag sökte).

Anura:

Är det svårt om man får fråga?

Ja det kräver att man lägger all sin tid och ork på det.
Är det inte kul blir det ju sådär....

Anura:

Jag fundera lite på att läsa till maskiningenjör

Tycker du sånt är kul, go for it men inget är serverat. Du måste lägga ner mycket tid och kraft för att lyckas.

Anura:

Och människor på ingenjörsutbildningar verkar vara annorlunda.