Aviseringar
Rensa alla

Vad läser ni för bok just nu?


The lines we cross


   
SvaraCitera

Just nu så läser jag min egna bok som ännu inte har släppts än 😛

Eric - The fastest object in space.


   
SvaraCitera

20181211_131241.jpg

TÄNK! Att jag efter flera år fått läslust.

Råkade gå in på Kim kimselius författarblogg och fastnade på hennes boktips: Den lilla bokhandeln runt hörnet. Såklart fastnade jag för den eftersom den påminde om Studio Ghibli omslag och handlingen lät precis som en av mina berättelser jag håller på och skriva med inspiration från Det levande slottet. Jag blev så glad för en bok jag försökt få tag på men inte hittat är berättelsen om Ping och draken av Carole Wilkinson. Och tro mig eller ej hittade jag den andra boken på bilden av en slump och köpte den på vinst och förlust. Bara för jag är inne i en passion med dockskåp.. nu ser jag verkligen fram emot att läsa något jag hittat på egen hand! Bara om jag hittar Carole Wilkinson skulle jag bli lite extremt glad. 


   
SvaraCitera

Mannen utan egenskaper del 1-2 - Robert Musil

Jag har just börjat läsa på den men för varje sida lär jag mig något nytt och ökar min förståelse för världen. En mycket inspirerande bok. Rekommenderar starkt 


   
SvaraCitera
Smilen

1968 av Jan Guillou och jag fortsätter med hans 1900-tal.


   
SvaraCitera

Fortfarande den lilla bokhandeln runt hörnet x) 


   
SvaraCitera

Flickan från ovan, vilket är den svenska versionen av The Lovely Bones. Handlar om en man som kidnappar, griper sig på och mördar små flickor, och i filmen i fokus på en 14-årig flicka vid namn Susie Salmon, vars familj då ska ta reda på vem som är hennes mördare är, trots att hennes pappa redan vet att det är grannen. Hela boken är berättad från Susies perspektiv, från himlen. Finns även som film, som jag rekommenderar föräldrar att visa för sina barn så att de förstår varför man inte ska lita på och följa med vem som helst. 


   
SvaraCitera

Ray BradBarys Samling av Noveller


   
SvaraCitera

Jag, min vän Percy och buffalo bill av Ulf Stark.


   
SvaraCitera

Oliver Twist, Charles Dickens


   
SvaraCitera

"Omgiven av idioter"
Och "när vargarna kommer"
Läser om"den vita döden" 


   
SvaraCitera

41CT1NuBd3L._SX331_BO1,204,203,200_.jpg


   
SvaraCitera
Bark
 Bark

"Omgiven av psykopater."


   
SvaraCitera

Traci Lords - Nattens Barn


   
SvaraCitera

Min egen Party
Tar en sista korrekturläsning innan jag skriver ut den och skickar in den!


   
SvaraCitera