Aviseringar
Rensa alla

Vad lekte ni som barn?


Ämnesstartare

Allt har juh såna knepiga namn... säg tex, datten flera gånger... eller kurragömma, dunken.... Galen Men aa, det var några utav dom klassiska lekarna. Sen så hade vi något i mitt hem för i tiden som kallades bröten. Vart typ 10000 olika möbler och andra saker som var över hela övervåningen, sedan så lekte vi småttingar och gjorde massa kojor och tunnlar där igenom. Var verkligen enormt... Som en soptipp Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mörkerkurragömma, att en bräda mellan två klippor på landstället var en ko som hette Majros som vi red på (vi blev vansinniga när förälder rensade en grästrimmer ovanpå Majros pga så gör man inte på kor), tåg, mammor med barn/djur (dockor och gosedjur), Robin Hood etc. Jättemkt lekte vi iof. Sedan en massa lekar i skolan också. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rollekar, ofta i form av djur


   
SvaraCitera

Lekte att jag och min kompis var två moppar och sprang runt i buskar och åt bensindunkar. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xelopholiori:

Världens bästa barnprogram. 

Mycket glad

MarcusKing:

Alla ska gömma sig och en räknar till 50 typ sen så ska den leta efter den och när man blir hittad så kan man snabbare än hen som räknar till en avsedd plats och den sista som blir hittad får räkna nästa omgång Glad

Spännande! 🙂

feministfittan:
Lekte att jag och min kompis var två moppar och sprang runt i buskar och åt bensindunkar. 

Mums med bensindunkar! Var du eller din kompis snabbare? Söt

Fingerprints:
Rollekar, ofta i form av djur

Nåt speciellt djur? 🙂

isola: Mörkerkurragömma,

Nice!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the pepparkaka: Nåt speciellt djur? 🙂

olika beroende på vem jag lekte med men jag var nog mest olika sorters kattdjur. Minns att jag och en kompis brukade leka kanariefåglarna i det Tasmanska odjuret. Hade väldigt tydligt olika lekvärldar/lekkulturer med olika vänner och man visste liksom ungefär exakt vad man skulle leka när man träffades. Hade många lekar som pågick länge, vid flera olika tillfällen och som liksom utvecklades varje gång. Rätt coolt egentligen. Minns det dock inte så detaljerat som jag skulle vilja.


   
SvaraCitera

Krig, kurragömma, nån form utav arkitektsarbete i sandlådan.


   
SvaraCitera

Krig fast med star wars-tema


   
SvaraCitera
mynona

Vi jagade varandra runt hus. Jag hittade på leken, som fokuserade på adrenalinchock: man jagade helt enkelt varandra runt huset, men enligt reglerna fick man byta rikting precis när som helst, vilket gjorde att andrenalinet rusade i höjden när den som jagade en helt plötsligt kom rakt emot en, särskilt när man fått upp farten. Så fort man rört vid den man jagade fick den börja jaga en tillbaka. 

Det var roli....det var jag som hittade på den leken....


   
SvaraCitera

Min favorit va att laga mat i kastruller utomhus på hösten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rollspel och låtsaskompisar i form av talande djur 


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Burken.. när min bror tvingade mig att vara med. usch jag hatade verkligen att leka.
och pratade med vänner som bara fanns i huvudet.. gör jag iof nu med.


   
SvaraCitera
penja

fick låna pappas videokamera redan som sjuåring. arrangerade miljöer, hittade på stories, klädde ut mig eller använde dockor. 
pysslade, byggde pappersmodeller, tejpade, ritade, tejpade mer.
plocka med småsaker, organisera, sortera, pilla, samla, greja.

sån var jag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massa snuskiga lekar med tjejer, började la med typ: "om jag får se din så får du se min", sen låg vi helt nakna och kramades. minns att allt sånt var på mitt initiativ, tjejerna var inte med på noterna riktigt och såg ganska förvirrade ut... Fast lite nyfikna var de nog, annars hade de la inte gått med på det osv. vi höll till bakom en säng som stod mot en vägg i förrådet. ibland var vi 2, och ibland fler. Men det var alltid jag som var ensam kille. sen sa en av tjejerna det till andra tjejer och ryktet spred sig om vad vi gjorde under sängen, och alla började mobba mig på lekis för att jag var tjejtjusaren och snuskpelle Ledsen 

lekte bara med tjejer... blev jätteledsen när de skulle ha tjejkalas och jag inte blev bjuden. Det var inte förrns man började årskurs 4 som jag började leka med killar tror jag. Minns jätteväl årskurs 3 när jag satt mot ett träd i en dunge på skolgården och grät för att ingen tjej ville leka med mig.. Hahah inte så konstigt att jag blev skolans största mobboffer kanske..

började iaf umgås med killar där vid årskurs 4 någonting, trots att jag var mobbad utav dem. de ville inte att jag skulle vara med men jag hängde på dom som en svans h3h3h. vi lekte krig med pinnar och kottar. aa d var dt d    


   
SvaraCitera