Aviseringar
Rensa alla

Vad lever ni helst i? Ultra akturitära stat, ultra liberal stat eller helt och hållet anarki?


OBS! Jag menar najs som i "najs".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herkuled: Ultra liberala

Ja, bor hellre och är fri i USA med ett hyfsat demokratiskt och sjukt öppet samhälle än att bli mördad och förslavad


   
SvaraCitera
Draug

herkuled: Anarkistiska

Mad max får det nog bli, då kan jag skjuta mig i huvudet av en god anledning.


   
SvaraCitera
lok501

herkuled:
image_7.jpeg
Den Ultra auktoritära är en sovietstat fattig soviet stat. Tänk 1984.

image_8.jpeg
Den ultra liberala har inga skatter, men heller ingen frisjukvård, utbildning, inga statsägda företag,inga verksama kommunala organisationer. Prostitution är legaliserat. Ju rikare du är, desto fler röster har du i valen. Allt är lagligt, vapen, droger, alkohol och för alla åldrar.
Total social darwinism.

image_4.jpeg
Den anarkistiska staten är statslös, laglös, har inga somhelst instutioner eller någon organisering överhuvudtaget. Tänk Mad max och liknande.

Hällre trump en stalin or max


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

Ja, bor hellre och är fri i USA med ett hyfsat demokratiskt och sjukt öppet samhälle än att bli mördad och förslavad

Rösträt efter hur mycket pengar dunäger verkar nice?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer Najs med demokrati, japp
Och så slipper jag bli förslavad, mördad av krigsherrar och kriga 

herkuled:

Rösträt efter hur mycket pengar dunäger verkar Najs?


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Hahahahhahahahahahjajahajajajajjajsjsja Shhahahhahahahh Så du menar med Donald Drumpf att det skulle vara ultra liberalt.

Han skulle passa bättre på den ovanför. 

Men ultra liberal förstås.


   
SvaraCitera
soviet

första alternativet. beror mycket på staten tho. men du gav sovjetunionen som ett exempel och det skulle jag lätt kunna tänka mig. mina föräldrar och mor-/farföräldrar levde under det styret och de verkar sakna det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Detta borde inte vara ett svårt val för någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soviet: första alternativet. beror mycket på staten tho. men du gav sovjetunionen som ett exempel och det skulle jag lätt kunna tänka mig. mina föräldrar och mor-/farföräldrar levde under det styret och de verkar sakna det.

Fråga någon av dem som fördes bort till diverse sovjetiska läger hur trevligt det var. Nej just det, du kan inte fråga dem för de är allihopa döda.


   
SvaraCitera
soviet

jessijess:

Fråga någon av dem som fördes bort till diverse sovjetiska läger hur trevligt det var. Nej just det, du kan inte fråga dem för de är allihopa döda.

???min gammelmorfar blev bortförd 
säger inte att det är ~trevligt~ 
men föredrar fortfarande sovjet 


   
SvaraCitera