Aviseringar
Rensa alla

Vad ligger bakom? (fylla)


Ämnesstartare

Okej, min pojkvän (ca 185 cm 75 kg 10% kroppsfett) söp igår i Falun. Han hade ätit 1 tallrik med yoghurt och cornflakes och en panpizza (det är FÖR LITE för att vara honom). Han bongade säkert en 5-6 öl och drack ytterligare 6-7 st + 1 liter sprit (säkert lite mindre). vi började dricka vid 16-17 tiden och han fick alltså i sig det på två timmar. När han sedan kom till området (granny goes street) så mådde han riktigt illa och spydde först två gånger. Sedan gick vi hem till mig, han fortsatte spy och runt klockan 00 hade han spytt säkert 10 gånger, han spydde ytterligare 5-6 gånger. Han var alltså redlöst full runt 18.30 och kom inte ihåg att jag var hans tjej och kallade mig hora osv. (det är inte problemet, kommentera det inte). Hur som helst, han hade även BLIXTRANDE huvudvärk, och han är inte den känsliga typen men han SKREK av smärta från huvudet. Tror ni att det är alkoholen som har ställt till det för honom? Han avslutade även en antibiotika kur i måndags efter en bihåleinflammation (han gick på 4 mediciner till) och han hade sådan jävla rännskita så jag antar att magen var lite känslig också. 

Vill inte ha några kommentarer om att kan man inte dricka, ska man inte. Osv. 
Jag vill bara ha eran teori över detta. 


   
Citera
Ämnesetiketter

Varför berätta att han kallat dig för hora och liknande om du inte vill att det ska kommenteras? 
Man kan få huvudvärk av alkohol, att han skrev av smärta kan berott på fyllan. Har han inte ont efter (mer än bakfylla) tror jag inte det är något att oroa sig över. 


   
SvaraCitera

FruLiten:
Varför berätta att han kallat dig för hora och liknande om du inte vill att det ska kommenteras? 
Man kan få huvudvärk av alkohol, att han skrev av smärta kan berott på fyllan. Har han inte ont efter (mer än bakfylla) tror jag inte det är något att oroa sig över. 


   
SvaraCitera
reben

man kan få ont i huvudet av att kräka med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Varför berätta att han kallat dig för hora och liknande om du inte vill att det ska kommenteras? 
Man kan få huvudvärk av alkohol, att han skrev av smärta kan berott på fyllan. Har han inte ont efter (mer än bakfylla) tror jag inte det är något att oroa sig över. 

För att få förståelse över hur full han var. Han sa till mig att han sagt det till sina vänner, fast han inte hade det. Det är liksom ingenting att bry sig i bara en inblick i läget.


   
SvaraCitera

citybird: 5-6 öl och drack ytterligare 6-7 st + 1 liter sprit

Hahaha vafan..... Tardig Han ska vara glad att han inte behövde magpumpas osv. 


   
SvaraCitera

han drack alldeles för mycket och fick förmodligen i sig för lite salt och vatten under dagen, inget märkligt


   
SvaraCitera

Det är sånt som händer då man super hårdare än man borde. Han borde kanske se över sina vanor.


   
SvaraCitera

citybird:

För att få förståelse över hur full han var. Han sa till mig att han sagt det till sina vänner, fast han inte hade det. Det är liksom ingenting att bry sig i bara en inblick i läget.

Har ändå ingenting med saken att göra. Man förstår att han är duktigt berusad på mängden han drack.


   
SvaraCitera

herregud


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Har ändå ingenting med saken att göra. Man förstår att han är duktigt berusad på mängden han drack.

Nej, men nu är det som det är. Ständigt dessa folk som ska påpeka saker hit och dit. Nja, personer har ju trots allt olika förutsättningar och är olika känsliga osv.


   
SvaraCitera

citybird:

Nej, men nu är det som det är. Ständigt dessa folk som ska påpeka saker hit och dit. Nja, personer har ju trots allt olika förutsättningar och är olika känsliga osv.

Inte så konstigt att folk påpekar saker och ting när du skriver om det. 
Ah, fast kan man dricka:

citybird: 5-6 öl och drack ytterligare 6-7 st + 1 liter sprit

utan att bli jävligt full så måste man vara duktigt tolerant. Vet ingen som ens pallar en liter sprit utan att bli för full.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Inte så konstigt att folk påpekar saker och ting när du skriver om det. 
Ah, fast kan man dricka:

utan att bli jävligt full så måste man vara duktigt tolerant. Vet ingen som ens pallar en liter sprit utan att bli för full.

Så det är troligtvis det som ligger bakom? Kan man verkligen spy 15 gånger av att dricka? det fanns ju ingenting att spy upp tillslut så varför fortsatte det då?


   
SvaraCitera

citybird:

Så det är troligtvis det som ligger bakom? Kan man verkligen spy 15 gånger av att dricka? det fanns ju ingenting att spy upp tillslut så varför fortsatte det då?

Vad skulle annars ligga bakom? Klart man kan spy jättemycket när man druckit alldeles för mycket alkohol. Förstår din pojkvän hur mycket han egentligen dricker? 


   
SvaraCitera

Man ska äta sig MÄTT innan man krökar! Det är tumregeln.

Jag kan ta som exempel för några veckor sen, var i rålis oc krökade, hade ätit dåligt innan, hade med mig fem öl men orkade bara typ två och en halv. Blev mätt och yrslig sen.

Veckan efter (UM-träffen i Tanto) hade jag med mig 8 bärs och skulle dela lite med min polare. Svepte fem själv och sen ville jag bara ha mer. Då hade jag ätit ordenligt innan, var proppmätt innan jag skulle dra.

Sen äre dumt att kombinera mediciner med alkohol sägs det. Själv har jag druckit när jag gårt på penicillinkurer och sådär men jag antar att jag bara haft tur då. Så det är ju inget att rekommendera, samtidigt har jag inge hört nåt om nån som råkat illa ut av det. Utom möjligen rokstjärnor som proppar i sig allt möjligt och dör på hotelleum.


   
SvaraCitera