Aviseringar
Rensa alla

Vad lyssnar ni på för musik?


Smilen
Ämnesstartare

Vilka genrer föredrar du? Vad lyssnar du på? 

I skrivandets stund så lyssnar jag på Opeth och tanken slog mig om vad ni tycker om att lyssna på.

progressive rock och progressive metal lyssnar jag på allra mest. Jag lyssnar fortfarande på heavy metal och lite thrash metal, men framförallt är jag fan av metal generellt. Jag har övergått lite till alternative rock och indie som Weezer, Pixies, Mad Season, Alice In Chains, Radiohead och Muse.

Opeth är det bandet jag lyssnar på allra mest och Tool. Tool är väldigt aggressiva och duktiga på vad dom gör. Lateratus är deras bästa album och det finns bara perfekta låtar på skivan!

Opeth har många bra skivor Ghost Reveries, Morningrise, Orchid, Deliverance och Black Waterpark och jag gillar även de mera progrockigare låtarna från Pale Communion och Sorceress.

Porcupine Tree är också älskvärda för det mesta de har gjort. 

Pink Floyd lyssnar jag inte på lika mycket just nu, det har blivit mindre med åren, på senare år har jag lyssnat på Animals mest med dem och skivor innan Dark Side Of The Moon. Animals tillhör det som kommer efter Dark Side Of The Moon.

Vad lyssnar ni på för musik? 

Rihanna lyssnar jag fortfarande på endel.


   
Citera
Ämnesetiketter

Country, rock n roll, rockabilly, redneckrock, metal å dansband.


   
SvaraCitera

lyssnar på lite vad som mestadels rock eller hemgjord musik


   
SvaraCitera

Allt. 


   
SvaraCitera

Asså jag tycker nästan allt förutom pop är skit bra. Just nu lyssnar jag mest på old school, prog och thrashmetal, men jag älskar all metal igentligen. Lyssnar i princip på all rock mellan 60 och 80 talet osså. Punk, RnB, hiphop, reggae är också nåt som funkar. Sen har klassisk musik gjort rätt stor inverkan på mitt liv, mest piano. Techno och allt som har med de att göra är också nice. (skrillex är och kommer alltid vara favorit)
Den mesta spel musiken är också bra, mest 8-bit eran, men nyare spel har rätt bra musik. Men, ja, jag gillar det mesta


   
SvaraCitera

Opeth är ju en av dem bästaTumme upp


   
SvaraCitera

rock, alternative metal, alternative rock, punk rock och lite till


   
SvaraCitera

Indierock, indiepop, lite punk kanske, pop, och även lite gammaldags 80-talsrcok här o där. Bästa banden är ju dock: Amber Oak, The Strokes, Arctic Monkeys, Fleet foxes, Led Zeppelin och Toto


   
SvaraCitera

Kalixtus02:
Indierock, indiepop, lite punk kanske, pop, och även lite gammaldags 80-talsrcok här o där. Bästa banden är ju dock: Amber Oak, The Strokes, Arctic Monkeys, Fleet foxes, Led Zeppelin och Toto

Glömde att Pixies också har 2 fett bra låtar jag brukar lyssna på as well.


   
SvaraCitera

allt inom metal, mest alternative


   
SvaraCitera

Lyssnar mest på popmusik, älskar Rihanna hon är grym!! 


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

Jötunheimer:
Country, rock n roll, rockabilly, redneckrock, metal å dansband.

Jag har varit lite sugen på Rockabilly, det verkar vara en trevlig genre.


   
SvaraCitera

Det mesta men det bästa lär nog vara någon sorts metal


   
SvaraCitera

Det är många som lyssnar på metal här, det gillasGlad


   
SvaraCitera

rock och pop. lugn that's the shit i am talkin' about


   
SvaraCitera