Aviseringar
Rensa alla

Vad man ska tänka på när man flyttar och ha med?


Ämnesstartare

Jag skall flytta till höst som jag har tjatat om länge nu. Jag undrar bara vad man skall tänka på och köpa när man flyttar in i en studentlägenhet eller studentkorridor? Säng, möbler osv? All hjälp är tacksam!

Tack för svar!


   
Citera
Ämnesstartare

Anura:

Säng, möbler osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tandborsten[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kniv, sovsäck, paracord, silvertejp och ficklampa är nog för att klara de allra flesta situationer. det är rimligt minimum, resten är lyx. har du inte möjlighet till matlagning på annat vis så rekommenderas gas- eller spritkök. lägg med fördel till bra liggunderlag.

universalpackning som funkar lika bra i löddeköpinge, som tokyo, som mogadishu. vill du ha en riktig inredning så kan du expandera efter hand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror ganska mycket på hur det ser ut på studentrummet.
Jag själv behövde inte köpa säng och möbler då det redan fanns där.

Bestick och tallrikar kan vara bra, hygienartiklar. Mat blir ganska logiskt sen. om säng med täcke och sådant finns brukar man få ta med sig egna lakan åtminstone, annars eget täcke kudde m.m.

Du får kolla med skolan vad de säger behövs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kläder kan vara användbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Du får kolla med skolan vad de säger behövs.

Hur fort kan man få CSN?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

glöm inte dator


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Hur fort kan man få CSN?

Om allt är godkänt och klart, både att du skickat in, att CSN har godkänt och att skolan skickat in så ska man få det i slutet av augusti. Det var i alla fall så för mig (studielån+bidrag)


   
SvaraCitera
Lounge

glöm inte din katt om du har en sådan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

glöm inte din katt om du har en sådan

[love]


   
SvaraCitera

Jag hade en påse kläder[confused] köpte dock en kaffebryggare och toapapper(duvetalltviktigt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

Om allt är godkänt och klart, både att du skickat in, att CSN har godkänt och att skolan skickat in så ska man få det i slutet av augusti. Det var i alla fall så för mig (studielån+bidrag)

Men ifall man läser en sommarkurs som sträcker sig fram till typ 20 augusti? Hur har man råd med allt som behövs i lägenheten?


   
SvaraCitera

KAFFEBRYGGAREN!!!!!!!

Jag behöver troligtvis också flytta till hösten, vad för utbildning och plats har du sökt? 🙂

För övrigt, de mest behövande möblerna och lite köksinredning, tv, osv 😉 (100 x Zoégas Skånerost!)


   
SvaraCitera
höna

KONDOMER


   
SvaraCitera