Aviseringar
Rensa alla

vad menas med sexuellt utnyttjad, tror att jag har blivit det..


Ämnesstartare

i fredags var jag på en fest, och drack lite för mycket. kunde knappt stå på mina egna ben fick jag höra efter.

men iallafall, min kompis som hade festen bad mig lägga mig ner i hennes säng för att vila och nyktra till. En kille i min klass kommer in och pullar mig när jag nästan är däckad.

Är det här okej för att jagd rack för mycket och får skylla mig själv, eller något annat. Mår väldigt dåligt nu!


   
Citera
Ämnesetiketter
smisk

NEj nej, det vara bara lite ensidig kärlek, sånt är skitbra! Stabil början på ett förhållande [y]
Du blir inte utnyttjad om han varnar först.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

smisk:

Du blir inte utnyttjad om han varnar först

Han varnade inte.. [n]

smisk:

Stabil början på ett förhållande

Tycker inte jag, nu har han sagt det till hans kompis, och hans kompis har sagt det till 150 andra.[chocked]


   
SvaraCitera

Äckligt. Jag skulle spöa ner honom inför hela skolan. [shake][shake][shake]


   
SvaraCitera

Våldtäkt. Polisanmäl honom.

Edit: Det hade nog tidigare klassats som sexuellt övergrepp men är numera klassat som våldtäkt.


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Polisanmäl


   
SvaraCitera

smisk:

NEj nej, det vara bara lite ensidig kärlek, sånt är skitbra! Stabil början på ett förhållande [y]
Du blir inte utnyttjad om han varnar först.

[love]


   
SvaraCitera

anmäl


   
SvaraCitera

BRB kap6 1§."...Detsamma gäller den som med en person genomför ett samlag eller en sexuell handling som enligt första stycket är jämförlig med samlag genom att otillbörligt utnyttja att personen på grund av medvetslöshet, sömn, berusning eller annan drogpåverkan, sjukdom, kroppsskada eller psykisk störning eller annars med hänsyn till omständigheterna befinner sig i ett hjälplöst tillstånd. Är ett brott som avses i första eller andra stycket med hänsyn till omständigheterna vid brottet att anse som mindre grovt, döms för våldtäkt till fängelse i högst fyra år...."

Våldtäkt med andra ord. Anmäl människan direkt. Finns det vittnen på att du var medvetslös så borde saken vara biff.

Inan lagen ändrades (2204 har jag för mig), då var det endast våldtäkt om det var Gärningsmannen som försatt offret i hjälplöst tillstånd. Var det offret själv som försatt sig i hjälplöst tillstånd så var det sexuellt utnyttjande.

Lite kuriosa är också att Sverige var ett av de första länderna i världen att kriminalisera våldtäkt. Fast då var det ett ägandebrott.


   
SvaraCitera

utnyttjande![no-no]


   
SvaraCitera

När internet kom slutade folk tänka själva. Tycker du själv att det var rätt, liksom?


   
SvaraCitera

emapema:

kunde knappt stå på mina egna ben fick jag höra efter.

emapema:

En kille i min klass kommer in och pullar mig när jag nästan är däckad.

Dock är det här du aldrig kommer att kunna bevisa något.
För det första var du väldigt full och sänker ner din trovärdighet till galet låga nivårer.

Dessutom hur ska du bevisa att något pullat dig?
''Man kan tydligt se konturerna av två fingrar i mitt underliv'' eller ''Vi har hittat fingeravtryck i ditt underliv och vi jagar nu rätt på den skyldige''.

emapema:

Är det här okej för att jagd rack för mycket och får skylla mig själv

Det är aldrig okej att utnyttja/våldta någon. Dock har du ju ett personligt ansvar (som jag tagit upp tidigare).
Sedan undrar jag vad fan det är för fel på alla jävla kompisar?
Vad är grejen att bara lämna en megafull person till sitt eget öde?
Vad som helst kan ju hända. FÅ spy/krampanfall och andra grejer - inte minst våldtäkt och andra sånna saker.

Tycker att din jäkla ''kompis'' förtjänar en örfil för det. [mad]

emapema:

Mår väldigt dåligt nu!

Förstår det, men tyvärr har du knappt något att komma med.
Att du varit så full som du var hjälper inte direkt i ditt fall.
Sedan hur ska du bevisa att du blivit utsatt för något? Och än minst vem det är som har gjort det.

Det låter hemskt men du får helt enkelt gå vidare, inte dricka med en massa retards och skaffa nya kompisar.


   
SvaraCitera

FreeWay89:

Det låter hemskt men du får helt enkelt gå vidare, inte dricka med en massa retards och skaffa nya kompisar.

Du är korkad och borde inte säga åt folk som blivit utsatta för brott att de ska gå vidare och att de har ett eget ansvar.


   
SvaraCitera

Det han gjorde var absolut inte okej, hur full du än var.

Rödingajävel:

Polisanmäl honom.


   
SvaraCitera

Du bad uppenbarligen om det, annars hade han ju inte petat i en slämmig grotta [shake]


   
SvaraCitera