Aviseringar
Rensa alla

Vad Obama måste fixa!


Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

så kan du ju gå ut och leka med dina hippie kompisarna i gräset och ha en orgy protest för bättre miljö [wink]

Det där är fel på så många vis....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det låter intressant. Vi Svenskar måste veta vad USA ska gör i sitt land, det är så viktigt för oss!

Men! Jag skiter väll ffs i vad de sysslar med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viljans Triumf:

Det där är fel på så många vis....

På vilket sätt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

På vilket sätt då?

Viljans Triumf:

så kan du ju gå ut och leka med dina hippie kompisarna i gräset och ha en orgy protest för bättre miljö [wink]

1. Du använder ordet hippie som något negativt
2. Du kallar Ad Hominem för hippie
3. Det låter som om du faktiskt är emot miljön
4. Det låter som om du försvarar ekonomin, trots att det är den som är ansvarig för i princip allt dåligt som händer i världen.
5. Att använda orgier som protester...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

Jag gnäller inte, jag tycker bara att man ska inte sitta där och tror att Obama är ett nytt start för USA och världen som många säger.

Man måste väl åtminstone få hoppas på det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

hela världen

Ser inte riktigt varför han ska fixa hela världens ekonomi? Han måste ju fixa USA:s ekonomi, helt klart, och när det väl är gjort kommer antagligen stora delar av världsekonomin att följa efter. Ser däremot inte att Obama har något slags ansvar att se till så att du och jag kan låna pengar på banken.

Cthulhu_Fhtagn:

Afghanistan

Obama har ju faktiskt sagt att man ska satsa på Afghanistan, medan man däremot drar tillbaka trupperna från Irak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1. Han använde ordet efterbliven som något negativt
2. Han kallade mig för efterbliven
3. Jag har inte sagt att miljön är mindre viktigare än ekonomi jag skrev faktisk är att de är lika viktig!
4. Jag försvara ekonomin lika mkt som miljön
5. Haha de fanns ett miljö aktivist grupp som kom rätt så snabbt efter green peace ha blivit kända och dem använde orgy som protest. Finns fortfarande sånt. Fast ja inte orgy dock men den heter (fuck for the rain forest)...Tror ja, nått såntt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han ska skjutas av krigsveteranen McCain


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ståltråden:

Ser inte riktigt varför han ska fixa hela världens ekonomi?

Skrev kanske rätt så dåligt där, alltså det jag menade är att han skulle fixa USAs ekonomi så att hela världen följer efter och allt kommer tillbaka på sitt gammla plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

Na jag tror inte det, kan ju fråga min morsa om jag är det. Jag tog bara argumenterade tillbaka som tolkade på det du skrev. Om du är så aggressiv så du kan inte diskutera normalt och inte kalla folk för efterblivna bara för att dem kanske tolkade fel på vad du sa/skrev så kan du ju gå ut och leka med dina hippie kompisarna i gräset och ha en orgy protest för bättre miljö [wink]

Utan miljö så finns det ingen jävla ekonomi eller människor för den delen, därför är miljön viktigare. Sluta vara så jävla trångsynt, jävla idiot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

1. Han använde ordet efterbliven som något negativt

Efterbliven är något negativt

Cthulhu_Fhtagn:

2. Han kallade mig för efterbliven

Vad är fel med det?

Cthulhu_Fhtagn:

4. Jag försvara ekonomin lika mkt som miljön

Ekonomin är inte värd att försvaras

Cthulhu_Fhtagn:

Haha de fanns ett miljö aktivist grupp som kom rätt så snabbt efter green peace ha blivit kända och dem använde orgy som protest. Finns fortfarande sånt. Fast ja inte orgy dock men den heter (fuck for the rain forest)...Tror ja, nått såntt.

Ja, men det är ett fånigt sätt att protestera på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

Skrev kanske rätt så dåligt där, alltså det jag menade är att han skulle fixa USAs ekonomi så att hela världen följer efter och allt kommer tillbaka på sitt gammla plats.

Jojo, det ligger ju en del i det.

Men det här med att fixa saker på ett halvår-ett år är ju svårt att säga.
Hur har man då räknat? Från det att botten av krisen nåddes? Vi vet ju inte ens hur djup den här krisen kommer bli, hur långt inne i den vi är etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ad Hominem:

Utan miljö så finns det ingen jävla ekonomi eller människor för den delen, därför är miljön viktigare. Sluta vara så jävla trångsynt, jävla idiot.

Fortfarande så sa jag att miljön är lika viktig som ekonomi. Och hur fan kan jag va trång synt då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cthulhu_Fhtagn:

Och hur fan kan jag va trång synt då?

För du anser att ett misslyckat system är värt att räddas, för du anser att ekonomin är lika viktig som miljön(som är grundläggande för att vi alla ska kunna leva).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ståltråden:

Jojo, det ligger ju en del i det.

Men det här med att fixa saker på ett halvår-ett år är ju svårt att säga.
Hur har man då räknat? Från det att botten av krisen nåddes? Vi vet ju inte ens hur djup den här krisen kommer bli, hur långt inne i den vi är etc.

Som jag skrev tidigare:
Om man kollar på dem stora börskraschen 1929, 1987, 2000 så har folket likads fixa till de rätt så snabbt på ungefär ett halv till ett år! Och jag säger inte att allt var hokus pokus klart ja de var inte helt klart men ekonomin gick upp åt i rätt så bra takt.

Ja och vi vet inte hur djupt det här kommer att bli, men alltså man får hoppas på att det kommer inte hända.


   
SvaraCitera