Aviseringar
Rensa alla

Vad räknar du som märkeskläder?


Ämnesstartare

Ja, jag vet att dom flesta kläder har ett märke(tex. H & M...)
Men jag menar dom där som folk räknar som "dyrare" kläder. Japp såna märkeskläder.

Villka märken räknar du som märkeskläder?
Om du andvänder märkeskläder... villka andvänder du mest flitigt & villka är dina favoriter & villka gillar du inte alls?

Och jag har märkt att det inte bara är "brats" som andvänder märkeskläder. Även folk med andra stilar gör det. Så nämn helst inte bara steroptypa märkeskläder för en viss stil tex "brats" 🙂


   
Citera
Ämnesetiketter

invisible:

Och jag har märkt att det inte bara är "brats" som andvänder märkeskläder. Även folk med andra stilar gör det.

så kallade wannabe brats

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

invisible:

okej wannabe brats. jaja gå vidare med tråden syfte

Men de är inte coolt med märkeskläder längre. Numera vill brats klä ner sig som vanliga svennar för att verka coola[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

Men de är inte coolt med märkeskläder längre. Numera vill brats klä ner sig som vanliga svennar för att verka coola[y]

ok. vad är trendigt nu då?


   
SvaraCitera

invisible:

ok. vad är trendigt nu då?

tänker du gå över till brat sidan?[chocked]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

för bäst kolla, köp modetidningar.
Annars har varje skola eller stad ett mer lokalt mode Fråga någon från samma stad, om inte, kan de bli riktigt fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men trendigt "nu". För helvete, köp något på H&M för ingen har koll på att "aah shit har beställt en nästan likadan från Banana Republic direkt från usaaaaaaaaaa"

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

http://www.diabro.net/

Där beställer du trendigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

för bäst kolla, köp modetidningar.
Annars har varje skola eller stad ett mer lokalt mode Fråga någon från samma stad, om inte, kan de bli riktigt fel.

som om mna tex åker ut på landet iklädd bling bling å prada XD å alla andra har stövlar å jeans [cry] hahah XD


   
SvaraCitera

invisible:

Villka märken räknar du som märkeskläder?
Om du andvänder märkeskläder... villka andvänder du mest flitigt & villka är dina favoriter & villka gillar du inte alls?

jag räknar typ björn borg, gant, diesel, JL, fred perry, boomerang.

använder björnborg mest, för jag har bara BB trosor...så varje dag lixom 😛
sen typ gant och converse

invisible:

tex. H & M...)

de e inte märke[shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är att bara för att det är märkeskläder så är det automatiskt inte snyggt. Jag har både märkeskläder och "vanliga" kläder, jag köper ett plagg för att det är snyggt.

Märken jag använder mest: Ralph Lauren, Filippa K, Gant och Odd Molly.

Men sen så är mina glasögon Prada, och de väskor jag använder mest är Dior och MiuMiu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Limneson:

tänker du gå över till brat sidan?[chocked]

Nej. bara en allmänutbildningstråd =) kunskap är en färskvara


   
SvaraCitera

invisible:

vad är det då=?

jag vet inte[shake]en affär?
men det är inget märke. Jag räknar märke typ som ett klädesplagg med en logga på...o relativt dyrt ska det vara.
om nån sägger en HM tröja och en gant tröja framför dig ser man vilken som är gant, men inte vad den andra e för märke...typ


   
SvaraCitera

ehheeeee typ MQ säljer märkeskläder? allt är inte dyrt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dessa är mest populärt björnborg,disel,g-star,reeplay,Ralph lauren dessa märken äger allt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om dom hade sålt kalsonger på röda korset hade jag fan köpt det [blush]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

invisible:

massgrav

Gäller ju att vara praktisk! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

massgrav:

Gäller ju att vara praktisk! [no-no]

Jag köpte en gång på frälsningarmen en oanvänd kasserad BH som såg riktigt bra ut, med alla lappar kvar 😀 min mamma blev så förvånad när jag sa att den kosta en 5:a, jag tror det var bra för miljö också att köpa den. ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

invisible:

jag tror det var bra för miljö också att köpa den.

Ja, såklart [smile]


   
SvaraCitera