Aviseringar
Rensa alla

Vad säger man till en som man vill lära känna?


Ämnesstartare

Tja jag är snart 18, aldrig haft en tjej förut eller något. Men det är en tjej som är bra kund till min chef på jobbet som jag tycker är väldigt söt och verkar vara skit trevlig. jag vill bjuda ut henne på något (typ fika eller middag) så att jag kan lära känna henne och hoppas på en bra relation i framtiden om det fungerar. Jag har aldrig vågat bjuda ut en tjej förr (för att jag haft struligt hemma) och behöver lite råd om vad man ska säga och göra (och inte säga/göra)


   
Citera

Säg som det är, med lite själförtroende [wink]. Något i stil med "Hej, jag har sett dig här några gånger och tycker du ser väldigt bra ut och verkar vara en trevlig tjej blablabla..." och sen helt enkelt fråga om hon vill träffas någon gång [smile]. Sen borde ni göra nått så ni kan lära känna varandra, det låter lite tråkigt kanske men att fika tillsammans eller ta en promenad funkar alltid. Middag ute första gången kan bli lite för seriöst, om du förstår vad jag menar [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du kan börja med att säga hej
så att hon vet att du existerar


   
SvaraCitera

kidnappa henne

ne, men säger som Jozfin, säg hej till henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JOZFiN:

du kan börja med att säga hejså att hon vet att du existerar

jag har pratat med henne om jobbet när chefen inte varit där (tids bokningar osv)
men eftersom hon har med sig sina vänner oftast, så känns det så pinsamt att bjuda ut henne då


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Göra : Var bara trevlig och fråga om ni inte skulle kunna se och lära känna varandra bättre någon gång framöver.
Om hon stämmer in på det, och du ser att hon verkligen blir glad av förslaget så nappa snabbt och förslå vart och när kanske ? [smile]

Inte göra: Var inte för blyg och osäker av dig.
Tjejer gillar lite självsäkrare killar [wink].
Och ta det inte för hårt om hon ger dig dissen !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StrawBerryField:

fråga om ni inte skulle kunna se och lära känna varandra bättre någon gång framöver.

vad säger man då?
''tja jag skulle vilja lära känna dig bättre''?

StrawBerryField:

förslå vart och när kanske

typ fika dagen efter eller?

[smile]


   
SvaraCitera

har samma problem:((( alrdig haft en tjej. Oskuld och hela skiten. Girls are difficult:/


   
SvaraCitera

prata med henne om sånt som tjejer brukar prata om...


   
SvaraCitera

Hej!
Hej!
Hur äre?
de e bra själv da??
oki d e bra.
oki:) 🙂 🙂
förresten
aah ??
tänkte höra om du skulle vilja fika lr nått i veckan? (:
* chockad *
ja hjärna !!!
najsss 🙂 ge ditt nr görl!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StrawBerryField:

Inte göra: Var inte för blyg och osäker av dig.

det är nog det svåraste med hela situationen

StrawBerryField:

Och ta det inte för hårt om hon ger dig dissen

får man det så är det nog inte den tjejen jag hoppas och tror att hon är.

9robin3:

har samma problem:((( alrdig haft en tjej. Oskuld och hela skiten. Girls are difficult:/

det är därför jag försöker få lite hjälp [wink]

avataren:

prata med henne om sånt som tjejer brukar prata om...

Det är iof ganska svårt... jag vet inte vad tjejer pratar om..

haft en ganska jobbig upväxt fram tills typ ett halv-år sedan. fått flytta runt lite för mycket så då sket sig hela självförtroendet. så jag har inte vågat och nu har jag ingen aning om hur och vad man ska göra/säga.

Det känns kanske lite fel att bara bjuda ut henne rakt på sak, eller? man kanske ska snacka lite (om vad?) och sen kanske fråga om hon vill ta en kaffe och fortsätta prata (om något).[blush]


   
SvaraCitera

Börja bara väldigt enkelt så att ni får en första konversation. Strunta i att det är en tjej du vill ligga med, prata som om det vore till en bra kompis och svälj nervositeten.

Säg hej. Hon kommer nu att säga hej tillbaka.

Fråga henne om det går bra (i samband med jobbet). Hon kommer nu att säga att jodå, det går bra!

Du säger "Skönt, jobbigt med måndag bara" (hela veckan kvar) och frågar om det hände något kul i helgen. Eller "Skönt, onsdag idag... halva veckan har redan gått! Har du hunnit planera något inför helgen?" eller "Skönt, torsdag/fredag idag, något kul som händer i helgen?"

Lyssna, le, var dig själv. Du behöver bara svara med ett "jaha, men ok! det låter bra." och avsluta med att du måste kila/back to work eller något liknande.


   
SvaraCitera

Har själv gjort misstaget en gång att verkligen tänkt ut vad jag skulle säga. Det fanns en tjej på jobbet som gick utanför, fram och tillbaka, längs min korridor. Vi möttes ett par gånger men ingen sa hej av någon anledning, det var bara ett par jävligt skumma möten där hon rodnade och tittade ner i marken och jag stirrade ut henne för att hon var så jävla snygg. Undrade vad jag skulle säga för att inte verka totalt jävla ointressant. Vad gör jag? Jo, när hon är i ett litet rum bredvid och städar kommer jag fram i dörröppningen med en fras jag tänkt på i 10 minuter: Värst vad det prasslar här inne då! ... total katastrof. Fy fan vad det skar sig direkt. Hon svarade något jag inte kommer ihåg, och sedan gick jag bara därifrån. Så ett hett jävla tips:

Var dig själv. Var spontan. Tänk inte ut en massa dåliga lines, för de funkar sällan såvida ni inte känner personkemin direkt.


   
SvaraCitera

Angelize:

Hej!
Hej!
Hur äre?
de e bra själv da??
oki d e bra.
oki:) 🙂 🙂
förresten
aah ??
tänkte höra om du skulle vilja fika lr nått i veckan? (:
* chockad *
ja hjärna !!!
najsss 🙂 ge ditt nr görl!!!

du lättare sagt än gjort. har dissiga och stentråkiga folk i min klass lovar att DE skulle sluta lyssna/svara efter okej. såna finns. sorry


   
SvaraCitera

9robin3:

du lättare sagt än gjort. har dissiga och stentråkiga folk i min klass lovar att DE skulle sluta lyssna/svara efter okej. såna finns. sorry

det måste ju finnas någon som inte gör det??


   
SvaraCitera