Aviseringar
Rensa alla

vad säger man till ens blivande chef?


Ämnesstartare

jag har fått sommarjobb som målare på samma firma som min pappa jobbar. mitt problem är att jag inte vet vad jag ska säga till chefen när jag ringer o pratar med honom.. jag åker ofta iväg för att tävla med mina hundar, därför kan jag inte måndag-fredag alla veckor.. snälla hjälp?! jättenervös för o ringa till folk jag inte känner, o när jag dessutom vill göra ett gott intryck..


   
Citera
Ämnesstartare

Hur fick du jobbet? Genom din pappa eller sökte du sommarjobbet och har fått gå på intervju? Oavsett vad så tycker jag att innan man tackar ja till ett sommarjobb, så måste man meddela att man kommer ha förhinder någon gång då och då. Prata med din pappa och se om han kan hjälpa dig med lite tips. Annars, ta och kolla upp vilka dagar du ska iväg, ring chefen och berätta. Fråga om det går att lösa på något vis. Det är väl mer eller mindre bara att gå rakt på sak.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

mitt problem är att jag inte vet vad jag ska säga till chefen när jag ringer o pratar med honom..

Du har ju fått jobbet?


   
SvaraCitera

Du bör dra ner på ditt hundtävlande. Är säker på att det finns många som vill ha ditt jobb och som inte är upptagna en massa dagar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Du bör dra ner på ditt hundtävlande.

har jag redan gjort. tänker inte strunta i SM och landslagsuttagning..


   
SvaraCitera

Varför utnyttjar du dem;s


   
SvaraCitera

vill du ha ett jobb eller leka med hundar jämt.


   
SvaraCitera

höhö[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad tror du att det finns för alternativ?

Du säger som det är helt enkelt.
Eller så struntar du i tävlingarna.

Bäst är att ta upp det, då finns det iaf en möjlighet att ni kan lösa det så att du kan tävla och jobba.


   
SvaraCitera

Kan ju börja med att säga att han är en idiot så har ni rett ut det iaf.
Alla chefer är idioter


   
SvaraCitera

Kan kanske be din pappa prata med honom istället? 🙂


   
SvaraCitera

får väl erbjuda sex om han säger att du kommer förlora jobbet, lätt att du har det kvar då[wink]


   
SvaraCitera

6laxari1laxask:

Kan kanske be din pappa prata med honom istället? 🙂

Då kommer chefen att se henne som en liten unge som inte ens kan prata för sig själv. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där är sånna saker som du skulle ha sagt när du sökte jobbet, inte efteråt. Chefen har säkert räknat med att du ska jobba mån-fre alla dagar, blir bara jobbigt för honom om han ska försöka hitta en ersättare de dagar som du inte kan. Jag hade då blivit irriterad iaf om jag vore honom.


   
SvaraCitera

sheltiegirl:

jättenervös för o ringa till folk jag inte känner, o när jag dessutom vill göra ett gott intryck..

Om du inte talade om för chefen innan du började att du bara kan jobba två dagar i veckan eftersom du prioriterar att leka med dina hundar högre, så har du ingen som helst möjlighet att göra ett bra intryck, och väldigt dåliga möjligheter att alls få behålla jobbet.


   
SvaraCitera