Aviseringar
Rensa alla

Vad saknar ni i skolan? (Högstadiet och gymnasiet)


AdamES
Ämnesstartare

Hej!

Vad känner ni att ni saknar mest i skolan? Motivation, bra lärare, förstå hur man får bra betyg eller något annat? Frågar framförallt till er som går i högstadiet eller gymnasiet. Jag tycker personligen att motivation är det jag saknar mest...


   
Citera

Absolut ingenting (gymnasiet åk2)


   
SvaraCitera

Motivation

Förståelse för hur man får bra betyg, dock har jag inte försökt applicera råden som jag har fått.

klasskamrater; jag sitter ensam i ett rum i skolan. dock är det kanske för det bästa.


   
SvaraCitera

Allt i princip


   
SvaraCitera

ingenting alls.


   
SvaraCitera

Saknade respekten och empatin bland eleverna Party

Min klass var rätt bra. Men det var ett stort problem på min skola, och på typ alla skolor.


   
SvaraCitera

Vänner.


   
SvaraCitera

lunchen....


   
SvaraCitera

Mina vänner 


   
SvaraCitera

Antar att du menar nu i corona-tider och med distansundervisning. Ja motivationen kommer ju och går, men man får försöka göra det bästa av situationen för att hålla den uppe, som att röra sig så mycket som möjligt under dagen. Bara att börja ta korta promenader och träna på morgonen gjorde mig på mycket bättre humör inför skolveckan och varje skoldag efter den andra. Något man däremot inte kan göra något åt är allt extra arbete; i skolan för man ju diskussioner verbalt och att nu nästan enbart skriva var något inte bara jag som annars är van vid att skriva mycket märkte av. Så det tog några veckor att vänja sig, och av den anledningen hoppas jag att distansundervisningen håller på tills att vi slutar så att vi inte blir helt omställda. 


   
SvaraCitera

Värdiga uppgifter (gymnasiet åk3 tar studenten till sommaren)


   
SvaraCitera