Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag använda


Ämnesstartare

Om cirka en månad ska jag ha sex första gången med min pojkvän. Vi vill inte använda kondomer och han bor ganska långt bort, så vi kommer inte ha sex jätteofta. Därför känns p-piller ganska onödigt. Vad finns det mer för premetivmedel man kan använda och vad får man för eventuella biverkningar?


   
Citera

Spruta utanför
Ta dagen efter piller

Möjlig biverkning:
Bäbis


   
SvaraCitera
sincan

Sköldpaddsskal[y]


   
SvaraCitera

misslove:

Vad finns det mer för premetivmedel man kan använda och vad får man för eventuella biverkningar?

Skaffa en pessar? Inga direkta biverkningar, fixa spermiedödande medel också.


   
SvaraCitera

misslove:

Vad finns det mer för premetivmedel man kan använda och vad får man för eventuella biverkningar?

http://preventivmedel.nu/preventivmedel/


   
SvaraCitera

kondom eller dagen efter piller skulle jag rekommendera. men det sistnämda är inte speciellt bra (läs ganska jättedåligt) att ta för ofta


   
SvaraCitera

ta p-piller iaf det är de enklast. jag har själv ett distansförhållande,


   
SvaraCitera

Man ska inte använda dagen efter piller som preventivmedel [no-no] p-plåster?


   
SvaraCitera

Zapetta:

[no-no] p-plåster?

Finska rycket
Förklaring: När en man har sex med en kvinna utan kondom och drar ut sin lem med ett ryck precis innan han kommer i syfte att inte göra henne med barn. Detta är ett prisvärt sätt att ha sex utan att ge utrymme för förökning.


   
SvaraCitera

P-stav


   
SvaraCitera

Grief:

P-stav

Om man är beredd på att får långvariga blödningar. Min vän hade i över ett halvår sen tog hon ut den.[n]


   
SvaraCitera

Zapetta:

Om man är beredd på att får långvariga blödningar. Min vän hade i över ett halvår sen tog hon ut den.[n]

Vet. Jag hade små blödningar i ett halvår, sen mensfri två och ett halvt år. Jag tyckte det var värt det, men valde att inte sätta in en ny för helt plötsligt blev jag sjukligt rädd för allt med ett sjukhus att göra. Man kan ju alltid testa Cerazette innan, fungerar det bra så ska p-stav fungera bra också. (Jag testade aldrig cerazette innan jag satte in min)


   
SvaraCitera