Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag bli när jag blir stor?


Ämnesstartare

isola:

du är sympatisk

sen när noterar djur sådant? de är ju helt jävla dumma i huvudet.

isola:

har nog betyg för det

förvisso.

isola:

är ordentlig

nej...?

isola:

kan ej förstå det! inte något djur? ni har inga hemma va? var sålängesedan vi språkade att jag glömt

jag kan uppskatta vissa djurs sällskap och personliga särdrag, men principiellt håller jag dem för ett gäng oduglingar som helst bör utraderas och som vi människor inte har någon skyldighet gentemot.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

megatherium:

bah, elaking! jag brukar faktiskt reflektera över ditt öde. kommer ingen vart, dock, så a'jö.

betyder det att jag ska dö snart? besitter du mediala förmågor? är du ett orakel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

vill gärna underordna mig ett mer konkret slaveri som inte så lättvindigt sammanblandas med den egna personen och dess högtravande fantasier.

varför


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

sen när noterar djur sådant? de är ju helt jävla dumma i huvudet.

Man behöver ju vara det i våryrken, särskilt när man ska gosa lite med patienterna. Har träffat flera veterinärer som pussat på min katt (hon blev stel som en pinne och hade inte gett sitt medgivande)
Och djur känner sånt!!!!! Djur och barn känner av sådant på mils avstånd. men sen växer barnen upp och blir korkade vuxna.

Brk g:

nej...?

jo jag kan känna det

Brk g:

en principiellt håller jag dem för ett gäng oduglingar som helst bör utraderas och som vi människor inte har någon skyldighet gentemot.

så känner nog tex krokodiler för oss också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om högre utbildning så något uppdelat i kandidat-master så du kan välja att antingen ta paus emellan eller sluta helt (med skolbänk).

Jag tror inte det är fallet med psykologiutbildningar, gillade den idén när du nämnde det för ett tag sen. Sen så är det mest troligt att man gravitate mot psykiatri vilket jag inte tror du är så bra lämpad för, forskning/akademia kräver nog privelegierad startpunkt och jävla tåga.

Men du måste ju orka först. Jag tror inte din nuvarande omgivning är den mest upplyftande, det kanske är bättre att ta det steget först istället för att tänka i så uttröttande breda drag.

oki


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

betyder det att jag ska dö snart? besitter du mediala förmågor? är du ett orakel?

[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

varför

för att jag mår illa av teori när det måste beläggas grundligt enligt vedertagen begreppsapparat och inte tillåts vara gullig chimär eller hätska utbrott av klarhet.

isola:

jo jag kan känna det

CAN YOU FEEL THE BASS

isola:

så känner nog tex krokodiler för oss också

nej. sov du på biologin eller? de känner ingenting. de är kallblodiga mördarmaskiner.

trubbig:

Jag tror inte det är fallet med psykologiutbildningar, gillade den idén när du nämnde det för ett tag sen.

vad är det som tilltalar om jag varken är lämpad för praktik eller akademisk karriär på det spåret?

trubbig:

Men du måste ju orka först.

ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

för att jag mår illa av teori när det måste beläggas grundligt enligt vedertagen begreppsapparat och inte tillåts vara gullig chimär eller hätska utbrott av klarhet

fast det svarade inte direkt på det du ursprungligen sa.

"vill gärna underordna mig ett mer konkret slaveri som inte så lättvindigt sammanblandas med den egna personen och dess högtravande fantasier."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

fast det svarade inte direkt på det du ursprungligen sa.

kanske inte.

jag vill inte lägga mitt "intellektuella självförverkligande" i karriären helt enkelt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

megatherium:

I dag 16:18

yes box

men är det sant som jag säger?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

jag vill inte lägga mitt "intellektuella självförverkligande" i karriären helt enkelt.

är väl det du mer eller mindre gör om det nu handlar om tex studier på univeritet. eller för den delen i det du väljer att lägga tid på för att bli det du skall bli "när du blir stor".

tycker inte att jag fått svar på min fråga riktigt än.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker att du kan bygga båtar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brk g:

vad är det som tilltalar om jag varken är lämpad för praktik eller akademisk karriär på det spåret?

Praktik innebär ju mycket mänsklig kontakt och tålamod, det verkar uttröttande.

De akademiska möjligheterna menar jag beror mer på utomstående än inre förutsättningar. Men det kräver iaf jävligt mycket hängivelse och ork med akademia.

Dessutom är det ju som du säger att det kanske inte är så kul att låta ens intressen förtvinas av yrkeslivet, därför har jag ej nämnt musik/måleri..

Brk g:

ja.

Så det kanske är lite mer direkta möjligheter till inkomst och flytt som är aktuellt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammal


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

är väl det du mer eller mindre gör om det nu handlar om tex studier på univeritet. eller för den delen i det du väljer att lägga tid på för att bli det du skall bli "när du blir stor".

tycker inte att jag fått svar på min fråga riktigt än.

nja. jag är öppen för förslag som inte inbegriper några studier. att jag i rubriken likställer självförverkligande med karriär är ironiskt.

som det ser ut nu saknar jag totalt framförhållning.

min ovilja till abstrakta akademiska studier kanske härrör ur någon larvig revoltlystnad.

~

soundtrack till tråden:


   
SvaraCitera