Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Oväntad:

Det är vanligt att personer som har blivit utsatta för övergrepp och våldtäkt som barn har sådana tankar som du har. Därför är det viktigt att du bearbetar det ordentligt.

jo men det känns bara sämre och sämre. har aldrig mått så dåligt som jag gör just nu. är även rädd att äcklet har utsatt andra barn, förutom jag. han brukade vara barnvakt när jag var liten några enstaka gånger, men det hände inget de gånger han var barnvakt utan övergreppen skedde till stor del i hans hus när jag hälsade på där.

vet ju att han vid enstaka tillfällen sköter andras barn, men jag tror (hoppas) inte han gör nåt mot någon annan. och om jag skulle säga det till någon så skulle ju ändå ingen tro på mig, och folk skulle tro att jag bara hittat på nåt. jag anses nog som lite udda här så ingen skulle ta mig på allvar


   
SvaraCitera

malle:

vet ju att han vid enstaka tillfällen sköter andras barn, men jag tror (hoppas) inte han gör nåt mot någon annan. och om jag skulle säga det till någon så skulle ju ändå ingen tro på mig, och folk skulle tro att jag bara hittat på nåt. jag anses nog som lite udda här så ingen skulle ta mig på allvar

Ärligt talat så tror jag att du har fel. Jag tror inte att andra skulle tro att du bara hittade på. Synd att du känner så.

Tyvärr så finns det ju risk att han utsätter andra barn för övergrepp. Det är inte din skyldighet att stoppa det eftersom du inte ens vet om det är så, men om du är orolig så kan det vara ett bra steg i bearbetningen att anmäla honom eller berätta för någon i din familj eller släkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oväntad:

Tyvärr så finns det ju risk att han utsätter andra barn för övergrepp. Det är inte din skyldighet att stoppa det eftersom du inte ens vet om det är så, men om du är orolig så kan det vara ett bra steg i bearbetningen att anmäla honom eller berätta för någon i din familj eller släkt.

jag vill VERKLIGEN HA FEL, men jag vet ju vad han är kapabel till.

men det känns som jag måste ha hjälp för snart så kommer jag att göra något dumt igen. har själv gjort något jag inte kan förlåta mig för, men måste bara få testa på det igen. hade tidigare i somras en stund med en liten pojke på campingen jag var på. jag fick in honom i husvagnen då jag lockade med godis och att han skulle få en leksak om han ville. mycket riktigt, den stackars lilla pojken följde snällt med in i husvagnen. testade att smeka han lite lätt innanför kalsongerna, men tack och lov hörde jag röster rätt nära husvagnen så jag blev rädd och slutade och skickat ut honom direkt.

sa sen direkt då resten av familjen kom tillbaka att jag mådde kasst, att jag blivit sjuk och mådde riktigt illa så vi avbröt semestern och drog hem [n]

Edit: Jag gjorde ju inget som han märkte alltså det var bara lite oskyldigt. det var inte ens meningen, det var en olycka i princip, jag är bättre än så!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså jag måste inte testa på det igen, det är något som jag tänker på lite av och till men

alltså jag har ju inte gjort något fel, hoppas dom jag ska prata med imorgon kan ge mig bra råd mot dessa problem


   
SvaraCitera

malle:

men det känns som jag måste ha hjälp för snart så kommer jag att göra något dumt igen. har själv gjort något jag inte kan förlåta mig för, men måste bara få testa på det igen.

Jo, det är vanligt att personer som har blivit utsatta för övergrepp själva blir förövare. Du är väl medveten om att det där beteendet är fel. Du vet att det beror på att din släkting har skadat dig. Personer som har blivit skadade har en olycklig förmåga att själv skada andra personer. Därför är det viktigt att du bearbetar, och du behöver antagligen en del hjälp.

Det är inte skamligt att söka hjälp. Tvärt om är det starkt att be om hjälp när man inte kan hantera saker ensam.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera