Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej ni alla underbara människor.
Det är så här att jag blev dumpad nu i onsdags på grund av att min pojkvän inte var kär i mig längre,han kände att han känslor för mig är mer vänskapliga.Det sårade mig något så kopiöst för alla,verkligen alla,trodde att han var "the one" för mig och jag trodde/tror det också!
Han betyder verkligen allt för mig och jag är villig att göra vad som helst för att få honom att bli kär i mig igen.Det jag ville fråga er alla är: vad ska jag göra?Ska jag gå vidare eller ska jag kämpa för detta?

Massvis med kärlek <3


   
Citera

Gå vidare.
Kolla på 500 days of summer och gå vidare.
Om du vill att ni ska vara vänner så får du jobba för det när tiden är mogen.


   
SvaraCitera

Gå vidare, helt klart. Kryp inte efter honom. Är han inte kär så är han inte. Det finns andra.


   
SvaraCitera

har han inga känslor så har han inte


   
SvaraCitera
Hando

Glöm honom och gå vidare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack alla för era svar 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Håller med resten. Det inte värt att försöka tvinga fram känslor hos den andra, det blir bara värre. Låt oss säga att du lyckas få hans känslor tillbaka, då kommer det troligtvis sluta med att han någon månad senare känner att han återigen tappat känslorna. Man kan inte tvinga fram kärlek.


   
SvaraCitera

Maskroos:

Ska jag gå vidare eller ska jag kämpa för detta?

Kämpa inte för någon som själv säger att han har tappat sina känslor för dig. Säger som youmademe, det går inte att tvinga fram kärlek.
Kämpa för att gå vidare istället, det är vad jag tycker att du ska göra!
Men jag måste bara fråga, hur blir det mellan er nu?
Ska ni fortsätta vara vänner? Du får fundera på om det är en bra idé isf, jag är nämligen inte så säker på den saken.
Det kan gå bra att bara vara vän med någon man är kär i, men det kan också gå väldigt fel. Du måste tänka på dig själv nu, vad kommer du må bra av?
Men hur som helst..let him go. Försök absolut inte få honom att bli kär i dig igen, det vore ett stort misstag. Visst skulle det kunna funka, längre fram, men det är såå slöseri med tid!
Jag kan säga vad jag hade gjort i din situation..jag hade gått vidare ! Hon svårt det än hade varit, jag hade insett att jag var tvungen till det. Du förtjänar faktiskt någon som är kär i dig tillbaka, utan att du behöver komma på en massa knep för att få honom att bli det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

till livet_:

Som svar på din fråga så är det helt okej mellan oss faktiskt,vi är inte ovänner eller vänner men det känns som att vi kan bli vänner.Men jag vet inte riktigt vad jag vill än,om jag bara ska tappa all kontakt med honom eller ha kvar honom i mitt liv som vän.För han är verkligen en underbar människa!
Jag har en sån himla dålig erfarenhet av killar.De få jag har varit tillsammans med innan har alla antingen ljugit åt mig,varit otrogen eller bara allmänt varit assholes.Sen,träffade jag honom och allt kändes så rätt,som att han var sista pusselbiten i mig.Haha förlåt att jag låter så töntig men jag kände/känner verkligen så ^^ Men sen så kom ju då den stora nyheten att hans känslor för mig inte var detsamma som innan...Det konstiga var också att det kom verkligen från ingenstans!Jag hade aldrig kunnat ana att han skulle känna så och göra slut med mig.För,bara förra helgen så sa han att jag betydde allt för honom sen på måndagen började han bli liiiite tveksam,på tisdagen kände han att han inte var kär i mig och sen på onsdag gör han slut-är inte det lite förhastat?Fast,det är ju en känsla och man kan ju hjälpa sina känslor men ändå...
Tack för ditt svar förresten,fick mig att tänka till lite!


   
SvaraCitera