Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra


Ämnesstartare

vill bara försvinna långt bort och vara där ingen kan se mig. jag gör pinsamma saker varje dag och skämmer ut mig. jag hatar mina konstiga beteenden men jag mår sämre och blir ledsen när jag försöker sluta med något. då ser jag hur dum jag är och hatar mig själv för det. vill inte finnas.


   
Citera
Ämnesstartare

ennie:

vill bara försvinna långt bort och vara där ingen kan se mig. jag gör pinsamma saker varje dag och skämmer ut mig. jag hatar mina konstiga beteenden men jag mår sämre och blir ledsen när jag försöker sluta med något. då ser jag hur dum jag är och hatar mig själv för det. vill inte finnas.

Du får nog vidareutveckla. Vad är det för "konstiga beteenden" etc du pratar om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Straholic:

Du får nog vidareutveckla. Vad är det för "konstiga beteenden" etc du pratar om?

skriver knäppa saker här till exempel. stavar fel med mening fast jag inte har någon anledning till det längre. äter alldeles för mycket. gråter mycket. stör mig på när andra gör fel. snöar in mig på en sak i taget och tror att om jag gör just det rätt så försvinner alla problem. kanske inte så hemska saker, men det känns som att jag inte får finnas.

kan utveckla mer om du vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

skriver knäppa saker här till exempel. stavar fel med mening fast jag inte har någon anledning till det längre. äter alldeles för mycket. gråter mycket. stör mig på när andra gör fel. snöar in mig på en sak i taget och tror att om jag gör just det rätt så försvinner alla problem. kanske inte så hemska saker, men det känns som att jag inte får finnas.

kan utveckla mer om du vill.

Jag är precis likadan (förutom stavningsgrejen då). [sad]


   
SvaraCitera

Gör saker du mår bra av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Straholic:

Jag är precis likadan (förutom stavningsgrejen då). [sad]

oj

My dreams are her:

Gör saker du mår bra av.

mår inte bra av något. kan aldrig må bra.


   
SvaraCitera

ennie:

mår inte bra av något.

Du har bara inte hittade den som glädjer dig i vardagen

ennie:

kan aldrig må bra

Man ska aldrig säga aldrig brukar det klychigt heta och det stämmer. Jag rekommendera dig att i alla fall försöka att tänka positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du verkar mysig
det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte kul att tänka så om sig själv
men kan du tänka på något annat tror du?
distrahera dig själv, försök hitta någonting som du vill göra.
prova saker som du kan lära dig och bli glad för du gjorde något nytt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

My dreams are her:

Du har bara inte hittade den som glädjer dig i vardagen

behöver ingen. kan dricka vatten istället.

My dreams are her:

Man ska aldrig säga aldrig brukar det klychigt heta och det stämmer. Jag rekommendera dig att i alla fall försöka att tänka positivt.

okej. jag försökte tänka positivt innan men nu orkar jag inte bry mig. kan du säga en positiv tanke som exempel på hur du menar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

försök släppa alla de där tankarna, de handikappar en bara. försök känna dig bekväm med dig själv, när du tänker en negativ tanke så tänk bara att du gör det till en större grej än vad det är, skaka av dig den bara. det går inte över på en dag men om du gör rätt så lovar jag att det funkar! bry dig inte så mycket om vad andra tycker, om hundra år är alla döda ändå osv. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

du verkar mysig
det är bra

vad är det bra för?

Hjärtlös:

det är inte kul att tänka så om sig själv
men kan du tänka på något annat tror du?
distrahera dig själv, försök hitta någonting som du vill göra.
prova saker som du kan lära dig och bli glad för du gjorde något nytt.

kanske. har provat att göra några olika saker. ibland blir det bra men jag tycker inte att det betyder något på det sättet. är fortfarande ledsen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

vad är det bra för?

det är skönt att vara med mysiga folk
man blir glad om man är ledsen då

ennie:

kanske. har provat att göra några olika saker. ibland blir det bra men jag tycker inte att det betyder något på det sättet. är fortfarande ledsen.

vad har du gjort för saker? kändes det någonting? du får vara ledsen men du får vara glad också, tillåta dig sjäv det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kastanjkastare:

försök släppa alla de där tankarna, de handikappar en bara. försök känna dig bekväm med dig själv, när du tänker en negativ tanke så tänk bara att du gör det till en större grej än vad det är, skaka av dig den bara. det går inte över på en dag men om du gör rätt så lovar jag att det funkar! bry dig inte så mycket om vad andra tycker, om hundra år är alla döda ändå osv. [cute]

men jag har mått dåligt i hela mitt liv, det kommer aldrig gå över. har försökt men jag gör nog fel eller så går det inte. bryr mig inte om vad någon tycker, men ibland tänker jag på det och då ser jag att jag bara är störande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du ej kontaktat en psykolog/liknande?


   
SvaraCitera