Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra


ennie:

okej. jag försökte tänka positivt innan men nu orkar jag inte bry mig. kan du säga en positiv tanke som exempel på hur du menar?

Försök att inte tänka på saker som ger dig negativa känslor t.ex. döden, ekonomin, dumma människor eller vad det nu kan vara. Hoppa över dem, de för inget nytta med sig, ignorera dem putta dem åt sidan.

Funkar inte det ta fram en penna och två papper skriv ner på ena negativa saker och på andra positiva saker. Riv sönder pappret med negativa saker på och behåll de positiva pappret.

ennie:

behöver ingen. kan dricka vatten istället.

Syftade inte på alkohol.


   
SvaraCitera

Åhåhå [sad]


   
SvaraCitera

Gå en promenad och räkna alla träd du går förbi eller berätta högt för dig själv vad du ser. det är helt meningslöst men man tänker ändå på någonting och man gör någonting. tänker på något annat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte

medvetandegöra de negativa tankemönstren (luska ut vilka som beror på dålig sömn/mat, vad som är självuppfyllande profetior etc.)

släppa tankarna och känslorna (/humören) eftersom de är rätt bedrägliga, förhålla sig skeptisk till dem

låta dåliga dagar vara dåliga

dricka te och läsa böcker

ifrågasätta sina drömmar och mål, inte vara för idealistisk och haka upp sig på vad som skulle kunna bli/hur det borde vara, inte fälla förhastade omdömen om saker, hålla sig på sin kant och strunta i hur man är

min syn är nog lite för mekanisk och platt för att ha genomslagskraft utanför mig själv och bör därför förkastas omgående (gardering)

detta funkar dock nästan bara när jag slipper vara med andra människor

möta en människa ute sen känna sig som alien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

har du ej kontaktat en psykolog/liknande?

nej. det vill jag inte.

My dreams are her:

Försök att inte tänka på saker som ger dig negativa känslor t.ex. döden, ekonomin, dumma människor eller vad det nu kan vara. Hoppa över dem, de för inget nytta med sig, ignorera dem putta dem åt sidan.

Funkar inte det ta fram en penna och två papper skriv ner på ena negativa saker och på andra positiva saker. Riv sönder pappret med negativa saker på och behåll de positiva pappret.

ok tack
jag vet inte riktigt vad som är positivt och negativt

My dreams are her:

Syftade inte på alkohol.

soundsystem:

Gå en promenad och räkna alla träd du går förbi eller berätta högt för dig själv vad du ser. det är helt meningslöst men man tänker ändå på någonting och man gör någonting. tänker på något annat.

gick ut lite. tycker om att vara ute och andas i utomhusluften. men när jag kom in var allt jobbigt igen.

Schism:

medvetandegöra de negativa tankemönstren (luska ut vilka som beror på dålig sömn/mat, vad som är självuppfyllande profetior etc.)

släppa tankarna och känslorna (/humören) eftersom de är rätt bedrägliga, förhålla sig skeptisk till dem

oj jag kan nog inte det, men tycker det verkar bra att göra så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

ojmår inte bra av något. kan aldrig må bra.

Med den inställningen är det väl självklart att du mår som du mår? Vill inte vara elak men ibland behöver man ett wake up call: sluta med självömkan! Sluta tycka synd om dig själv och fokusera på positiva saker istället, vem bryr sig om stavfel och pinsamma beteenden? "Vill inte finns" Kom igen, ryck upp dig, sluta tycka synd om dig själv, skaffa lite perspektiv.

Tjohej!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

EbbaPersson:

Med den inställningen är det väl självklart att du mår som du mår? Vill inte vara elak men ibland behöver man ett wake up call: sluta med självömkan! Sluta tycka synd om dig själv och fokusera på positiva saker istället, vem bryr sig om stavfel och pinsamma beteenden? "Vill inte finns" Kom igen, ryck upp dig, sluta tycka synd om dig själv, skaffa lite perspektiv.

Tjohej!

ska bita dig me krockedil tänder [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

det är skönt att vara med mysiga folk
man blir glad om man är ledsen då

visste inte det

Hjärtlös:

vad har du gjort för saker? kändes det någonting? du får vara ledsen men du får vara glad också, tillåta dig sjäv det.

vet inte. nä. men hur är man glad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

låta dåliga dagar vara dåliga

dricka te och läsa böcker

ifrågasätta sina drömmar och mål, inte vara för idealistisk och haka upp sig på vad som skulle kunna bli/hur det borde vara, inte fälla förhastade omdömen om saker, hålla sig på sin kant och strunta i hur man är

min syn är nog lite för mekanisk och platt för att ha genomslagskraft utanför mig själv och bör därför förkastas omgående (gardering)

detta funkar dock nästan bara när jag slipper vara med andra människor

möta en människa ute sen känna sig som alien

hur känner sig alien


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om det inte går att ordna för ögonblicket så kan det fungera med verklighetsflykt.

En annan grej man kan göra är att beskriva situationen för en bra vuxen och be den om att hjälpa dig med att göra saker som antingen är kul eller som är så krävande att man inte hinner eller orkar tänka på hur man mår.

Att vara ute i naturen hjälper mycket speciellt om man rör sig mycket samtidigt. Djur och jordnära människor eller förstående människor kan även de ha positiv inverkan.

Förändring fröjdar som de säger, man kan till exempel klippa håret eller göra om sitt rum eller liknande.

Eller så kan man intala sig själv att man mår bra och påverka hjärnan på olika sätt tills man mår bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Om det inte går att ordna för ögonblicket så kan det fungera med verklighetsflykt.

En annan grej man kan göra är att beskriva situationen för en bra vuxen och be den om att hjälpa dig med att göra saker som antingen är kul eller som är så krävande att man inte hinner eller orkar tänka på hur man mår.

Att vara ute i naturen hjälper mycket speciellt om man rör sig mycket samtidigt. Djur och jordnära människor eller förstående människor kan även de ha positiv inverkan.

Förändring fröjdar som de säger, man kan till exempel klippa håret eller göra om sitt rum eller liknande.

Eller så kan man intala sig själv att man mår bra och påverka hjärnan på olika sätt tills man mår bra.

har tänkt på mkt av det du skrev. jag gör allt jag kommer på för att må bra men ändå mår jag nästan sämre än jag gjort ngn gång tidigare. jag gör mitt bästa hela tiden men kommer aldrig dit jag vill...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

jag tycker att jag gör allt jag kommer på för att må bra men ändå mår jag nästan sämre än jag gjort ngn gång tidigare. jag gör mitt bästa hela tiden men kommer aldrig dit jag vill...

Aa..känner igen känslan som att man sitter fast i något, lite som ett sort psykiskt fängelse. Eller känslan av att omgivningen inte fungerar. Att alla dagar är mer ett jobb att ta sig igenom än 'en ny dag med massa möjligheter'.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Aa..känner igen känslan som att man sitter fast i något, lite som ett sort psykiskt fängelse. Eller känslan av att omgivningen inte fungerar. Att alla dagar är mer ett jobb att ta sig igenom än 'en ny dag med massa möjligheter'.

aa........ska sova


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

aa........ska sova

jag med nu bleh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hur känner sig alien

komma till ny planet inte fatta språk sed beteenden rörelsemönster motiv anspelningar alla ser jobbiga ut


   
SvaraCitera