Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra för att livnära mig kära ungdomar


Lounge
Ämnesstartare

min plan var att plugga sociologi II eller kriminologi kandidat i höst, men jag saknar 6 hp (6!!!) för att studera detta (gjorde tenta på dessa igår, men tror fan inte det gick vägen). för att studera sociologi II måste jag ha 30 hp i sociologi I, har 24 hp av dessa. och för att studera kriminologi måste jag ha kriminologi I och II (vilket jag har) samt 60 hp utöver detta, jag har 54 hp.

JAPP DET SURT

såååååååååå vad ska jag göra för att förvärva inkomst i höst?? hora på gatan?

seriösa svar tack 🙁


   
Citera

du kan ta sms lån.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

ennie:
du kan ta sms lån.

ja eller bajsa i en låda


   
SvaraCitera

Lounge:

ja eller bajsa i en låda

ah men vfr frågar du då om du inte vill ha ngra svar???


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

ennie:

ah men vfr frågar du då om du inte vill ha ngra svar???

skrev ju att jag ville ha oseriösa


   
SvaraCitera

Lounge:

skrev ju att jag ville ha oseriösa

okeej sälja dnia använda tamponger kan ske kan vara nåt? cdu kan ju kolla på det


   
SvaraCitera

1. edit: läste fel

om du inte har inkomst alls och inte studerar så: soc


   
SvaraCitera

Vet ej hur det är med scociologi etc, men du kan ju kolla efter nätverksbaserade kurser för att sno åt dig några extra hp, det är iaf så vi ingenjörer gör ifall det inte räcker till csn 😉


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Schism:
1. kan du inte skicka intyg till csn om att du mått dåligt osv. och att det är en stor anledning till att du inte klarade tentan? finns ju rätt starka bevis

2. plugga strökurs/-er och ta ikapp poängen

3. om du inte har inkomst alls och inte studerar så: soc

csn är inga problem.. det har jag kvar.. om jag nu väljer att plugga en strökurs. har gjort senanmälan på några precis ba. men känner eg. inte för det. men vad gör man? det är väll det enda. socialen avskyr jag.


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Snusmumriken93:
Vet ej hur det är med scociologi etc, men du kan ju kolla efter nätverksbaserade kurser för att sno åt dig några extra hp, det är iaf så vi ingenjörer gör ifall det inte räcker till csn 😉

csn räcker det till, men jag måste ha 6 hp innan 26 sep. har du tips på några internetbaserade?


   
SvaraCitera

Lounge: csn är inga problem.. det har jag kvar..

ändrade, läste fel

Lounge: men vad gör man?

man biter ihop och kämpar för sitt liv

Lounge: socialen avskyr jag.

dock bättre än att vara hemlös. men har du csn så är ju det bra


   
SvaraCitera

Lounge: seriösa svar tack 🙁

Du får lägga mer krut på Tradera-tjofräsen. Lär man ju kunna få in ett par tusenlappar i månaden på om man ligger i.


   
SvaraCitera

Lounge:

csn räcker det till, men jag måste ha 6 hp innan 26 sep. har du tips på några internetbaserade?

Nä tyvärr inte, har inte behövt ta några så har inte kollat 🙁


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

Schism: dock bättre än att vara hemlös. men har du csn så är ju det bra

ja verkligen.. sökte du det nyss?

Buddah:

Du får lägga mer krut på Tradera-tjofräsen. Lär man ju kunna få in ett par tusenlappar i månaden på om man ligger i.

ja! om jag hade orken 😛 men det ska jag sätta fart med.. dock jobbigt med osäker inkomst. man måste ju kunna beställa en del.

Snusmumriken93:

Nä tyvärr inte, har inte behövt ta några så har inte kollat 🙁

du är iaf ett GENI. om jag anmäler mig till 7,5 hp internetkurs så lär jag ju kunna göra uppgifterna på en helg och få betyg innan 26 sep (då jag måste ha 60 hp klara). då har jag tillräckligt med poäng för att börja läsa kriminologi kandidat på måndag. tack för hjälpen!!!


   
SvaraCitera
Lounge
Ämnesstartare

tråden kan låsas


   
SvaraCitera