Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra med honom?


Ämnesstartare

Mitt ex låter mig inte vara, han smsar och ringer konstant, trots att jag inte svarar[mad] Har sagt typ en miljon gånger att han ska sluta höra av sig men han fattar tydligen inte. Han har till och med smsat att han ska komma hem till mig om jag inte svarar på hans sms/samtal för han tror att det har hänt mig något[mad] Liksom är han dum eller?!?

Hur kan man få en kille sluta höra av sig?[mad] Tycker det är jävligt jobbigt med tanke på att vi inte hade ett bra förhållande och han har gjort dumma saker som jag helst inte vill bli påmind av. Vill glömma att han finns liksom.


   
Citera

går det inte att byta nummer eller något?


   
SvaraCitera

Det går väl att spärra samtal och sms från vissa nummer? I alla fall om man har abonnemang. Eller ringer han hem och så också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

går det inte att byta nummer eller något?

Vill helst inte byta nummer på grund av att det är jobbigt.

El Guaje:

Det går väl att spärra samtal och sms från vissa nummer? I alla fall om man har abonnemang.

vet inte, ska man ringa sin operatör då? Har abonnemang.

El Guaje:

Eller ringer han hem och så också?

Ibland, men bara på morgonen när han vet att jag är hemma själv.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

Vill helst inte byta nummer på grund av att det är jobbigt.

Överväg om det är lika jobbigt som att bli konstant uppringd av honom om du inte lyckas bli av med det på annat sätt.


   
SvaraCitera

ladysmurf:

vet inte, ska man ringa sin operatör då? Har abonnemang.

Jepp det ska gå. Vet i alla fall att det tidigare har gått att göra med telia och det bör det fortfarande göra. Och det går troligtvis på alla andra operatörer också. Så ring kundservice så bör de kunna hjälpa dig.

Det kan kanske kosta en engångskostnad men den tycker jag inte bör vara så saftig, men jag tror inte det är någon alls.

ladysmurf:

Ibland, men bara på morgonen när han vet att jag är hemma själv.

Jobbigt. [sad] Men det kan kanske gå att spärra nummer där också. Är dock inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

.

Ta kontakt med hans föräldrar som tar sig ett snack med honom?

Annars är det nog bättre o byta nummer om det går.

Att blocka sms går inte, blocka samtal kanske går, kolla med din operatör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

doktorn säger: avlivning[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ojdå [shake] svara men väldigt kortfattat och ointresserat, typ "haha" till allt han säger, eller "ojdå". han tröttnar säkert!

eller så kan du säga att du tappat din mobil och ej vet när du får tillbaka den
jag tänkte på:

Knarko:

blocka samtal kanske går


   
SvaraCitera

Ring honom och förklara hur det är. Som ett sista samtal liksom. Var allvarlig och bestämd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fejlarn:

Överväg om det är lika jobbigt som att bli konstant uppringd av honom om du inte lyckas bli av med det på annat sätt.

Sant, ska tänka på saken.

El Guaje:

Det kan kanske kosta en engångskostnad men den tycker jag inte bör vara så saftig, men jag tror inte det är någon alls.

Okej, men ska ringa och fråga!

El Guaje:

Jobbigt. Men det kan kanske gå att spärra nummer där också. Är dock inte säker.

Det känns som om det borde gå.

Knarko:

Ta kontakt med hans föräldrar som tar sig ett snack med honom?

Smart, hans mamma gillar mig fortfarande så henne kan jag kanske prata med. Hade inte tänkt på det.

Netherlick:

doktorn säger: avlivning

Vill ej begå mord[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ladysmurf:

Vill ej begå mord[sad]

du missförstår doktorn gör det åt dig[smile] har du aldrig varit hos veterinären?[surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Hej, jag vill ej prata med dig. Hej då".
Svara exakt så varje gång han tar kontakt. Sparar dig nog påfrestningar i framtiden [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ojdå svara men väldigt kortfattat och ointresserat, typ "haha" till allt han säger, eller "ojdå". han tröttnar säkert!

Jag gör det, men han är en tönt som ej ger upp[sad]

mopsen:

blocka samtal kanske går

Yes det borde gå.

stereo total:

Ring honom och förklara hur det är. Som ett sista samtal liksom. Var allvarlig och bestämd.

Jag har sagt hur det är och hur jag känner. Han vet att det är logiskt att jag inte vill prata med honom men han försätter iaf. Förstår mig inte på honom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Prövat att hota med en polisanmälan för ofredande om han inte lägger av?


   
SvaraCitera