Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra med min pojkvän?


Leinzz
Ämnesstartare

Hej! Jag vill få några tips om vad man kan göra med pojkvännen. Vi är båda 12 år gamla. Vi kommer inte träffa varandra så ofta för att vi kommer inte gå på samma skolor i högstadiet. Problemet är att jag inte vågar ringa honom. Det känns pirrigt när jag pratar med honom. Jag har försökt fråga om han vill gå på bio med mig, min bästis och hans bästis. Ha sa ju JA först. Men jag vet inte om han har ångrat sig. Snälla hjälp mig! Vi har bara varit ihop snart 3 månader, jag vill inte att vi ska göra slut för ingenting. Vi har inte träffat varandra på snart 1 vecka. Alltså skolavslutningen. Jag vill att han ska bli glad på något sätt. Alla säger: '' Ni är ihop men ni har inte ens kramat varandra eller hållit varandra i händerna ''. Ja,,,, Det är sant. Men jag kan inte. Ibland tänker jag: Vad skulle han göra om jag kramade honom eller kysste honom? Jag vet inte, men ni får hjälpa mig lösa detta. Det var han som sa: Om du frågar chans på mig så säger jag sa. Då gjorde jag det. Då blev vi ihop och så. Det var ju kul. Nu känns det som att vi inte är ihop. Vad var poängen? Vi gör ju ingenting tsm. Det ända vi har gjort är att vi har suttit på en pizzeria. Inte själva då liksom... Vad ska jag göra med honom egentligen? Han har ju fotbollsträning några dagar i veckan (ibland match). Snälla hjälp... Jag vågar inte göra något 🙁 


   
Citera

"Jag vågar inte göra något"

Där har du problemet.


   
SvaraCitera

precis så var de typ när jag var tsm med en kille bara att han frågade mig 2 gånger!! Jag var för feg för att göra slut, så jag sa till min kompis som sa till hennes pojkvän som sa till honom att han skulle göra slut med mig HAHAH jag vet det låter fett töntigt men om du aldrig träffar honom eller så tycker jag att du ska göra slut! för ditt eget bästa!!


   
SvaraCitera

Om ni inte vet hur ni ska umgås och om det t.om. känns läskigt att prata i telefon kanske ni inte ska vara tillsammans.

Ni
är båda väldigt unga och det är inte alltid man är redo för ett
"förhållande" i den åldern. Känner ni att ni är kära i varandra t.ex.?
Eller vad var det som gjorde att ni blev "ihop" från första början? Och
umgås ni på ett annat sätt än vad du gör med andra vänner? Det kan vara saker värda att klura på.

Nu
låter det mest som att ni är ihop bara för att vara ihop. Inte för att
ni vill vara med varandra eller för att ni tycker om varandra väldigt
mycket.

I framtiden kommer du ha många chanser att skaffa
pojkvänner och vara kär och göra roliga saker. Men du kanske inte är
redo riktigt än. Jag skulle i alla fall tycka att det var konstigt om
jag inte kunde prata eller umgås med den jag var tillsammans med.

Om det å andra sidan känns som att du verkligen vill vara med honom så kanske du kan ringa (eller skriva i någon chatt) och fråga om han vill hänga med dig och några kompisar på bio. Ibland måste man ta initiativet själv!


   
SvaraCitera

Han är förmodligen lika osäker som du. Men om du frågar om ni ska göra något blir han säkert glad för han gillar ju dig. Försök att spendera mycket tid tillsammans, och även om det känns hur pinsamt som helst i början så släpper det ju efter ett tag ju mer ni lär känna varandra.


   
SvaraCitera

Nog bäst ni håller er till leksaker några år till.


   
SvaraCitera