Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra när en vän behandlar mig så här?


Ämnesstartare

Jag har en "vän" som jag känt i 6 år. emellanåt bråkar vi ganska ofta för hon har en satans attityd mot mig. det är bara mig av alla våra gemensamma kompisar hon bråkar med. innan julovet var hon sur för att någon hade spillt en chokladfläck på henens bilsäte å hon började genast anklaga mig! efter det så ignorerade hon mig i 3,5 vecka tills vi en fredag hade en bildlektion tillsammans då hon plötsligt började prata med mig som vanligt som att inget hade hänt. hon frågade om jag på lördag ville åka eckerö båten med henne och jag sa ja såklart.

Sedan på onsdagen veckan därpå blev de som vanligt igen hon satt och ignorerade mig under hela lektionen (1,5 h)
sedan dess har hon inte prata med mig det var 1,5 vecka sen. jag har skickat sms å frågat om de skulle bli någon resa i helgen och hon svarar inte, när jag skriver på msn loggar hon ut. idag gick hon bara förbi mig i skolan utan att säga ett ord.

vad ska jag göra? :'( alla mina kompisar säger åt mig att prata med henne men det går inte, vi har gemensamma vänner och hon total dissar mig framför alla våra vänner jag är grymt ledsen och vet inte vad jag ska göra?! varför behandlar hon mig så här snälla säg vad jag ska göra. står inte ut längre!!


   
Citera

Du frågar rakt ut face to face i skolan vafan hon har för problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det gör jävligt ont när hon hela tiden umgås med min allra bästa vän och fryser ut mig som satan 🙁 känns som det är vad hon vill. ta ifrån mig min bästa vän. hur kan någon vara så ond i själen???


   
SvaraCitera

du ska slå henne.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

det gör jävligt ont när hon hela tiden umgås med min allra bästa vän och fryser ut mig som satan 🙁 känns som det är vad hon vill. ta ifrån mig min bästa vän. hur kan någon vara så ond i själen???

Omoget beteende när man är runt 18.D är sorgligt men d verkar bara som om du passar när den andre är för upptagen för henne.En av mina vänner från 7:an/8:an eller vad d va började skära sig etc etc efter att hon blivit utfrusen i gruppen,d är hemskt att tänka på nu hur man har betett sig mot nån,värre att folk är kalla mot en än elaka. Men som sagt,fråga rakt ut vad som är hennes problem,om hon inte har nån förklaring får du helt enkelt inse att du nog inte passar in och dina "vänner" troligen snackar skit bakom ryggen på dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte alltså. vi var så jävla tajta förut. vi har haft många roliga stunder tillsammans vill jag lova. hon har aldrig bett om ursäkt för någonting hon gjort, en gång ringde jag å grät i telefonne å sa att jag älskade henne och det enda hon sa var " mm ja vet". jag är trött på att förlåta henne för ingenting. jag ska faktiskt ge upp. jag ska göra som du säger. i morgon eftermiddag har vi en bild lektion tillsammans, då jag även fyller år å vi ska alla ut å äta. tror inte ens hon kommer säga grattis, men i morgon på lektionen ska jag ta mig fan fråga ut henne. sen skiter jag i vad hon gör. det är bara jobbigt att hon fryser ut mig


   
SvaraCitera

rocka_billy:

" mm ja vet".

eh,du är fan dum som inte verkar fatta att hon inte vill va med dig längre utan bara är en reserv.Och lär dig citera om du vill ha svar.


   
SvaraCitera

Skaffa killkompisar :c


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Och lär dig citera om du vill ha svar.

jag vet hur man citerar. mm du har nog rätt..


   
SvaraCitera

Hon försöker visa vem det är som bestämmer. Men usch, dominanta tjejer är inte att leka med. Jag är en själv (dock inte så jävla fittig som din "vän").

Vad jag hade gjort: Klippt av henne håret och fisit henne i ansiktet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SUKOF:

Vad jag hade gjort: Klippt av henne håret och fisit henne i ansiktet.

önskar jag kunde banka vett i skallen på kvinnan. fan jag vill så gärna såra henne så hon får veta hur det känns! men skulle aldrig sjunka lika lågt som hennne.


   
SvaraCitera

SUKOF:

. Men usch, dominanta tjejer är inte att leka med

ne,usch,va den som "ledde" utfrysningen av min kompis [sad]vi va 4 pers,så blev ena utfrusen(fan va dålig jag känner mig nu,men man ville väl passa in),så blev d mer eller mindre slagsmål mellan mig och den dominanta som ville ha den tredje,hon som är snäll,nu är d jag och den snälla som är kompisar och den dominanta människan är borta,ingen gilla henne direkt.[smile]


   
SvaraCitera

rocka_billy:

varför behandlar hon mig så här snälla säg vad jag ska göra. står inte ut längre!!

Gör exakt likdant då kommer hon bli nervös och komma till dig.


   
SvaraCitera

rocka_billy:

önskar jag kunde banka vett i skallen på kvinnan. fan jag vill så gärna såra henne så hon får veta hur det känns! men skulle aldrig sjunka lika lågt som hennne.

Äh lägg av att vara sån mes. Så säger du bara för att du inte vågar göra något impulsivt. Ta upp kampen för de goda, kvinna. Sätt dit bruden så det stänker om det.

Tözen:

den dominanta människan är borta,ingen gilla henne direkt.[smile]

Det är så det ska vara!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis:

Gör exakt likdant då kommer hon bli nervös och komma till dig.

Ja men det är svårt på bildlektionen för det var jag hon å min bästa vän som valde den tillsammans. men vist du har rätt. borde göra samma sak.


   
SvaraCitera