Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?...


Ämnesstartare

Nu är det så att det här har hållit på alldeles för lång tid... Varje dag så sätter jag mig vid datorn och sen sitter jag där tills jag går och lägger mig. Givetvis tar jag små pauser där jag går och äter, men det jag menar är att jag nästan aldrig är med kompisar.

Vad är då anledningen till det? Jo, det är så att jag bor ca. 2 mil ifrån alla mina kompisar. Jag bor i en liten by utanför en ganska stor stad där alla mina vänner bor. Tidigare så hade jag en kompis som jag var med varje dag, från jag var ca. 6 år tills jag var 14. När han flyttade förändrades allt. Han bodde i samma by som mig och nu har jag bara kompisar två mil ifrån mig. Det känns så jävla jobbigt att fara dit bara för att vara där i några timmar.. Nu är skolan slut och jag går på sommarlov som nybliven 17-åring. Jag har en moped men den är trasig som vanligt och det känns jättejobbigt att ta buss in till staden och sedan byta buss för att ta mig till mina kompisar. Det kostar även pengar, rätt mycket i längden. De senaste åren har jag inte alls varit med mycket kompisar men jag har överlevt ändå, dock har jag varit i en djup depression flera gånger.

Mina föräldrar klagar bara på mig och säger att jag sitter bara i källaren. Jag har påpekat flera gånger att jag vill flytta men de säger att det inte finns på världskartan, det kommer inte hända. De säger att jag kan cykla dit eller få skjuts när jag vill. Men det får jag ju såklart inte. Jag kan aldrig göra spontana saker med mina kompisar eftersom jag måste planera allt en dag innan om jag ska vara förbered för det dom ska göra. Jag orkar inte åka buss i 40 minuter för att ta mig in varje dag. Jag orkar inte åka med mina föräldrar varje dag. Jag vill vara nära och komma dit snabbt annars känns det onödigt att åka dit eftersom jag ändå ska hem efter bara några timmar. När jag väl är där kan jag ju inte heller åka hem när jag vill eftersom de måste stämma med vad mina föräldrar gör osv. de kan ju inte hämta mig 24/7. Visst festar jag ibland men det är ytterst sällan. Jag har inga kompisar här i byn, de tycker inte alls om samma saker som mig, inte en chans att jag skulle vara med dem.

Nu har jag fått skriva av mig lite. Vad tycker ni att jag ska göra? Ska jag åka med mina föräldrar varje dag? Det känns lite taskigt att de ska behöva skjutsa mig hela tiden. Det här låter ju helt sjukt att jag skriver om det, det är ju jättetöntigt men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag orkar inte åka till stan.


   
Citera
Ämnesstartare

Btw jag hatar mitt liv


   
SvaraCitera

Det löser sig, hade också så ett tag. Look @ me now, kung osv 


   
SvaraCitera
reben

e väl inte dina föräldrars fel att du inte orkar åka buss.
oxo bott "superlångt" aka 1h från mina kompisar men valde dom framför att whina.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Känns skönt att någon varit i min sits.. Känns så extremt jobbigt att ta sig dit. Jag gör ingenting och jag får reda på saker som vi (ja dem blir det ju eftersom jag aldrig orkar fara) ska göra bara en stund innan det är dags och så funkar det ju inte för mig. Jag måste få veta en lång tid innan så jag kan planera. Det går inte att bara göra för mig.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mina föräldrar säger " Orkar du inte åka buss vill du inte vara med dem tillräckligt".. Det kanske ligger något i det, det borde göra det. Men det är inte så, jag vill vara med dem jättemycket men jag orkar inte åka dit, det känns så jobbigt


   
SvaraCitera

När jag var yngre hade jag mellan 40min-1,5h till mina kamrater. Handlar om proritering. Läxor och kamrater stod på min lista förr. 

Bor i en by med 800invånare. Man har inte bästa läget till allt serru. 


   
SvaraCitera

Köpte fritidskort förr, så man kunde ta sig mellan kommuner billigt här i väst. Borde väl finnas motsvsrande där du bor för att få ned priset lite. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns så jobbigt att fara iväg om jag inte kan åka hem när jag vill. Bussarna går typ en gång var tredje timme. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo det finns säkert. Jag får ta reda på det. 


   
SvaraCitera

Eller försök fixa mopeden, kräver att du har råd. Om du har det så är det noh väldigt lätt, mopeder är imte avancerade för fem öre och är simpelt ihopsatta så säkert någon bekant som kan. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mopeden skickas in på lagning imorgon och direkt den blir klar så ska den trimmas som bara sjutton så att det går snabbt att köra in till stan. 🙂 


   
SvaraCitera

Bodde 40 minuter från mitt ex och eftersom jag under den tiden inte kunde ta hem folk så åkte jag buss tåg sen annat tåg till han. Så nästan 1.5 timme dagligen.  
varje dag nästan. I tre månader. 

Handlar om prioriteringar,  hur tar du dig till skolan om moppen är trasig & du inte vill åka buss? Sno en cykel så kan du cykla och bli av med fettet du kommer få om du fortsätter sitta i en källare.


   
SvaraCitera

Fint, kör inte ihjäl dig bara. Brukar vara poppis annars i den åldern under försommaren. 

/läste en artikel i tidningen förra året... 8)


   
SvaraCitera