Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag behöver råd!

Jag och min pojkvän har varit tillsammans ett år snart.
Han är mitt allt
Han är min andra halva
Jag älskar honom mer än allt

Men det finns ett problem.

Jag är svartsjuk.
Jag frågar alltid honom
Vem är du med , vem pratar / skriver du med etc.
Jag frågar honom om Hon är snygg .
Jag säger att han varit otrogen med mina vänner eller att han tittar in dom.

Jag vill inte vara sån,
Jag vill inte alltid behöva vara på min vakt
Han har aldrig visst något tecken på att jag borde vara såhär men det är jag iallfall.

Vad ska jag göra?


   
Citera
mynona

Kan det vara så att du har dåligt självförtroende eller självkänsla? 
Att du därför inte vill bli placerad i en situation där du tror att du måste rivalisera därför att du utgår från att du kommer att förlora?
Om du struntar i honom ett ögonblick och tänker på dig själv: kan inte du också attraheras av andra utan att älska honom mindre? 
Tycker inte du om fler människor än honom? 
Kanske är det olika sorters kärlek: kärleken till en kompis är inte samma som till din partner osv. Men skiljer sig inte kärleken alltid åt, eftersom man alltid tycker om olika människor på olika sätt, därför att de är olika människor? Och om man älskar dem alla på olika sätt, varför ska man då jämföra dem? Och om man inte jämför dem, varför ska de då rivalisera varandra? 
För övrigt: har du själv inga vänner av det kön du tänder på? Och om du inte har det: hur tror du att det är för bisexuella människor?
Om han vore bisexuell, hade du varit rädd oavsett med vem han umgicks då?


   
SvaraCitera

Du borde nog sluta med ditt beteende, alltså att du slutar fråga dem frågorna, dock så går det inte att göra det på en gång utan successivt.
Du hoppar över att fråga någon gång och även om det känns jobbigt att inte fråga så lyssna inte på det örat och bara ingorera det.

Som Mynona säger, tänk på det!


   
SvaraCitera

Förstår din situation. Svartsjuka är drygt, man får helt enkelt bara försöka dämpa den på något sätt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mynona: jo det är där allt bottnar.
min självkänsla och förtroende är hemskt,
men vill inte ha det såhär..

jag förstår att det är jobbigt för honom men det är det för mig med!
jag måste släppa detta men jag är så rädd att han ska hitta någon annan..
någon bättre! 


   
SvaraCitera