Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Jag mår skit dåligt och har depression. Jag har det jobbigt i skolan på grund av betygen och jag har en mobbare som mobbar mig när den känner att den vill göra mig ledsen. Och hemma har jag mina föräldrar  som aldrig stöttar mig, dom ska alltid gemförra mig med andra och får mig att må dåligt pga doms beteende mot mig. Jag får skit för allt istället för min lille bror och dom  fattar inte att det är jobbigt för mig. Jag känner inte att livet är något för mig. Snälla hjälp. Hur ska jag göra?


   
Citera

Jag kan komma och se till så mobbarn..... Försviner om du vill


   
SvaraCitera

Så du vill ge upp livet bara för du inte sköter skolan ? Flera barn som blir mobbade fokuserar mer på sitt skolarbete då , fattar inte varför du inte gör det . Gå till din rektor och lärare så pratar ni om vad som har händer . Hade smått ångest jag med när jag inte skötte skolan . Men de släpper och du kommer ikapp .


   
SvaraCitera
Lounge

Låter som du har den jättejobbigt med mobbningen och dina föräldrar som inte stöttar.. Du förtjänar att ha det bättre, det ska du veta. Kanske det skulle vara skönt att prata med någon professionell om dina problem? Som kan hjälpa dig. Skolkurator t.ex.?


   
SvaraCitera

Prata med kuratorn. Dina föräldrar kommer förstå dig mer då eftersom de vet att du då har gått och vänt dig till skolan istället för de. Då vet de att de inte har lyssnat och det blir på något konstigt sätt mer seriöst för de när skolhälsan är inblandad, hoppas det ordnar sig! 


   
SvaraCitera