Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej! Jag pga mina tidigare inlägg så är det ofta samma typ av problem som dyker upp. Men det är för att det jämt är samma gamla visa varje gång. När det gäller mina erfarenheter av förhållanden, så har jag försökt träffa en person som är social, en helt vanlig person och som är lik mig som är väldigt social och gillar att göra saker, dvs, fika, shoppa och sådant. Men som någon sa pga min sociala oförmåga träffar jag bara de som är isolerade, ensamvargar och väldigt asociala och vad man nu kan kalla dessa personer. Detta krockar då med min personlighet. Jag har en diagnos som är knappt en diagnos, jag fungerar helt normal, har bara svårigheter via det sociala, dvs sociala koder och att behålla vänner och liknande. Det är ändå normala problem, för det är svårt att veta sociala koder, vissa har ju bra tajming eller helt enkelt låtsas att de förstår ett skämt. 

Detta är liksom ett hinder i mitt liv, för jag får hela tiden höra du gör fel men vad är då felet jag gör som många stör sig på? De kan knappt säga hur jag ska göra, utan ständigt påpekar att jag gör fel och enda ursäkten de kommer med är att det är en fingertoppskänsla. 

jag vet inte hur jag ska få kontakt med personer huvudtaget pga detta. 

Vad gör ni för knep för att träffa andra? hur är ni med sociala koder? 

Berätta gärna vad ni har vart med om. 

Vill så gärna förstå vad mitt "problem" som jag har som alla säger. 


   
Citera

Bjud på en kopp kaffe sen löser sig allt


   
SvaraCitera
Roloch

Jag har inget bättre för mig å göra, så behöver du prata med någon som inte dömmer så kan du slänga iväg ett pm


   
SvaraCitera