Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

Hej!

Jag var lite försenad till en lektion för några veckor sedan. Jag sprang så fort jag kunde, så mitt hjärta slog ganska fort i början. Men det lade sig inte under hela lektionen, istället hade jag hjärtklappningar hela lektionen, kunde inte fokusera på någonting, mitt hjärta kändes ihoptryckt och jag var spyfärdig. 

Jag tyckte att det liknade vad jag hade hört av panikattacker, så jag gjorde mitt bästa att andas stadigt och rita lite för att hålla mig sysselsatt (även om jag darrade som attan), men jag är inte helt säker vad det var. Det gick över när jag gick ut och tog luft.

Har märkt på senaste tiden att jag har fått hjärtklappningar lite här och där i skolan.

Jag är inte helt säker på vad jag var med om, men om det var en panikattack, vad ska jag göra? Tacksam för svar!!!


   
Citera

Säkert stress.


   
SvaraCitera

I värsta fall är det ett hjärtproblem men förmodligen är det bara ångest eller stress. Prata med kuratorn. 


   
SvaraCitera

tycker d låter ganska normalt får alltid så speciellt på avtändning


   
SvaraCitera

Kanske bäst att kolla upp det?


   
SvaraCitera

Sprang du innan så var det nog ingen panikångestattack. Panikattacker brukar vara i högst 10 minuter, och kommer ofta tillsynes ur intet.

Det låter dock som att du upplevde fysisk ansträngning med ganska stark påföljande ångest. 

Om slumpmässiga hjärtklappningar fortsätter vara ett problem, och du tror att de kan vara fysiska symptom på ångest, se till att uppsöka skolkurator eller sjuksyster.


   
SvaraCitera
M04
 M04

Får så när jag har lite mer ångest än vanligt lksm,men det är då inte på den nivån som en panik/ångestattack då dom är mkt grövre, iaf för mig.
men då du sprang innan kan det ju vara typ blodsockret/trycket eller så som inte var stabilt om du etc inte ätit tillräckligt innan osv


   
SvaraCitera

Du kanske borde kolla upp de, du kanske ha nåt hjärtproblem?


   
SvaraCitera

namn104578:
Hej!

Jag var lite försenad till en lektion för några veckor sedan. Jag sprang så fort jag kunde, så mitt hjärta slog ganska fort i början. Men det lade sig inte under hela lektionen, istället hade jag hjärtklappningar hela lektionen, kunde inte fokusera på någonting, mitt hjärta kändes ihoptryckt och jag var spyfärdig. 

Jag tyckte att det liknade vad jag hade hört av panikattacker, så jag gjorde mitt bästa att andas stadigt och rita lite för att hålla mig sysselsatt (även om jag darrade som attan), men jag är inte helt säker vad det var. Det gick över när jag gick ut och tog luft.

Har märkt på senaste tiden att jag har fått hjärtklappningar lite här och där i skolan.

Jag är inte helt säker på vad jag var med om, men om det var en panikattack, vad ska jag göra? Tacksam för svar!!!

Ring eller läs på 1177. Vänta inte.


   
SvaraCitera