Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra?


Ämnesstartare

För ungefär ett år sedan så blev jag ghostad av en vän, och jag har fortfarande inte riktigt släppt det. Just då kändes det som allra värst och har sakta avtagit, jag tänker inte på det dagligen och blir inte direkt ledsen, men en del av mig är fortfarande ute efter ett värdigt avslut.
Jag blev alltså blockerad av en kompis som jag haft kontakt med till och från i några år, och efter blockeringen frågade jag och fick aldrig ett svar till varför det blev så. Med andra ord så sög det.
Med tiden så blev det bättre, träffar nya vänner, lov och skola osv. Har inte tid för att vara ledsen över det, men problemet är att jag fortfarande drömmer om honom. Det är som ett drömscenario som spelas upp om och om igen, där vi pratar om vad som hände och han ber om ursäkt och förklarar vad som hänt. Men det kommer aldrig hända.
Jag vill inte vara en börda för honom och jag har gått vidare, men det verkar som att mitt undermedvetna fortfarande är kvar i det förflutna. Måste jag bara acceptera att jag aldrig kommer att helt acceptera detta, eller vad kan jag göra?


   
Citera
YungG

Någonting man lär sig med åren är att vänner kommer och går. Det enda man kan göra är att värna gott om de goda stunder man fick ha tillsammans, men se fram emot de goda vänner du kommer träffa framöver


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YungG:
Någonting man lär sig med åren är att vänner kommer och går. Det enda man kan göra är att värna gott om de goda stunder man fick ha tillsammans, men se fram emot de goda vänner du kommer träffa framöver

Yes, har liksom kommit till den insikten. Eller, "jag själv" har det men jag vill skylla på att mitt undermedvetna som sagt inte hänger med. Har bara accepterat att it is what it is, får må dåligt över det då och då men bara jag går vidare. Antar jag.


   
SvaraCitera
L Y S

stiftelse: men det verkar som att mitt undermedvetna fortfarande är kvar i det förflutna. Måste jag bara acceptera att jag aldrig kommer att helt acceptera detta, eller vad kan jag göra?

Det känns som att ditt undermedvetna behöver få till ett avslut för att helt kunna släppa det. Jag föreslår att du skriver några rader till honom, även om du sen aldrig skickar det. Skriv av dig bara alla känslor du har inom dig. Något i stil med hur du blev ledsen och arg över att du blev ignorerad på ett respektlöst sätt efter flera år av vänskap, men att du har beslutat att gå vidare och lämna denna vänskap i det förflutna.

stiftelse: För ungefär ett år sedan så blev jag ghostad av en vän,

Sen så kan hjärnan ibland ta fram gamla minnen när det närmar sig samma datum som något hände för ett eller flera år sen. Det behöver inte betyda mycket, bara att man minns att det hände vid den här årstiden.


   
SvaraCitera