Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag göra? Snälla hjälp mig!


Ämnesstartare

Jag har träffat en kille i snart fem månader och vi ringer, smsar och träffas jätteofta. Han är fyra år äldre än mig och vi har väldigt olika liv men vi klickade direkt. Han är min första kärlek och jag älskar honom och vi har haft det bäst tillsammans och han behandlar mig jättebra men ett problem är att han inte vill bli tillsammans med mig än för att jag är yngre och det käns som han skäms över mig. Visst, hans närmsta och många vet men inte alla men det har inte stört mig så mycket, många i hans släkt har tyckt illa om mig och hans vänner osv så jag förstår honom och jag kan vänta men så helt plötsligt börjar han bli konstig, han börjar dölja mobilen hela tiden, han hade aldrig tid att träffa mig nästan och så får jag reda på att han varit otrogen i en hel vecka med en tjej och dom hade sex tre gånger! Det var hon som berättade det för mig för vi är vänner och han hade nekat att han och jag pratade. Självklart lämnade jag honom men så kommer han utanför mitt fönster, helt hög (första gången) och ropar på mig, köpt ett guldhalsband och en parfym, gråtit FLODER i flera timmar, ringt och smsat mig och mina vänner och bett om förlåtelse och mycket mer. Han har hållt på så i en vecka och jag ser på honom hur dåligt han mår. Det känns som jag verkligen inte kan vara ifrån honom. Jag har börjat prata med honom litegrann och han visar alltid sin mobil och är alltid helt ärlig mot mig och förklarade att han tänkte att det aldrig skulle funka mellan oss, därför gjorde han det men han inser nu att det var fel. Han behandlar mig som en prinsessa nu. Kan verkligen inte vara ifrån honom. Det är jättejobbigt. Snälla hjälp mig! Är han värd en till chans?


   
Citera

Styckeindelning?


   
SvaraCitera

gabbie:

olika liv men vi klickade direkt

läste: hit


   
SvaraCitera

Ge det en chans, gör han samma sak igen så skit i honom.


   
SvaraCitera

passaro:

Styckeindelning?


   
SvaraCitera

Okej. Hur gammal är du? Han verkar väl ångra sig efter vad du skriver (lol vem fan köper ett guldhalsband åt någon, av skuld). Så känner du att du kan lita på honom så go for it.


   
SvaraCitera

litar du på honom så är det bara att köra på


   
SvaraCitera

låter helkonstigt men go for it om du vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han visar ju att han ångrar det djupt, dumpa honom inte såvida han inte gör det igen[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gabbie:

Är han värd en till chans?

Det är bara du som kan avgöra. Jag personligen anser att alla är värda en till chans (alla gör misstag) men man måste tänka efter hur mycket man är beredd att ta. Liksom, man kan ju inte helt utesluta att det händer igen, men det kan man ju iof ALDRIG veta.

Svår fråga men som sagt, gör som du själv känner. Det hjälper inte särskilt mycket att fråga andra till råds om den här saken. Människor kan antingen säga att han är värd en till chans eller så inte, men de känner ju honom inte såsom du gör.


   
SvaraCitera

Dela upp texten i stycken, sen kan jag komma med råd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag hade då inte kunnat förlåta någon som varit otrogen, speciellt inte i en hel vecka. Vad är det som säger att det inte kan hända igen?
Jag förstår att du vill förlåta honom, men jag tycker i alla fall att du åtminstone ska avvakta lite mer. Säg att du behöver tid för dig själv, då visar du samtidigt att detta tog väldigt hårt på dig så han förstår hur fel det är att vara otrogen. Men ett stort misstag kan vara att ta tillbaka honom på en gång.


   
SvaraCitera

Förstod det som att ni inte träffats irl? Tyvärr så orkade jag bara läsa lite längre än Barbien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du?


   
SvaraCitera