Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag läsa? Älskar böcker som Harry Potter och Twilight


Ämnesstartare

Jag har läst Harry Potter böckerna så många gånger att jag nästan kan dem utantill. Samma sak med Twilight böckerna. Vad ska jag läsa nu? Gillar fantasy och sånt där. [smile]


   
Citera
Ämnesstartare

Har ej läst Twilight, men om du gillar lite lättsam fantasy är ju Terry Pratchett kungen. Även R.A. Salvatore's böcker om Drizzt Do'Urden är bra i den genren, första heter Homeland. Inte värt att läsa efter bok 6 dock, de blir bara sämre och sämre efter det.

Om du gillar lite mer story med fokus på karaktärerna så rekommenderar jag Trollkarlen från Övärlden av Ursula K. Leguin - den är tyngre och allvarligare än Harry Potter, men storyn är lite liknande, om en ung kille som hamnar på en trollkarlsskola. Den är inte så lättläst, men har en väldigt välutvecklad värld.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hungerspelen av Suzanne Collins.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fyfan


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kolla The Vampire Diaries av L.J. Smith. Vet inte om de är bra, har inte läst dem, tänker inte läsa dem.


   
SvaraCitera

Bilbo [cute]


   
SvaraCitera

Eragon-böckerna borde fungera för dig. Väldigt lättlästa, lätt tilltalande story och utvecklas på ett bra sätt genom böckerna


   
SvaraCitera

Skivvärlden. En Krigares Hjärta/Magikers styrka/Härskares Själ. Warcraft 😀 ne skämt åsido.
Läser Odd Thomas nu av Dean Koontz. What more can I say?


   
SvaraCitera

Eddings: Sagan om Mallorea, Sagan om Belgarion, Belgarath besvärjaren och Polgara besvärjerskan.

Mer humor än vad det brukar vara i fantasy (dom jag testat och ratat iaf)


   
SvaraCitera
seasaw

Vet inte hur gammal du är, men när jag var i 10-12 år gillade jag Landet innanför-serien av Maud Mangold. Värt ett försök.

Annars: Narnia! Sju böcker ska nog hålla dig sysselsatt genom sommaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där drakserien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

true blood
the vampire diaries

inte serierna asså, böckerna, värt att kolla upp. tror andra alternativet passar dig bäst


   
SvaraCitera

Om du gillar lite mer "jordnära" berättelser, som ändå innehåller mytiska element, så kan jag verkligen rekommendera John Ajvide Lindquists böcker, t.ex. "Låt den rätte komma in". Det är skräck, så är du lättskrämd är det kanske inte rätt böcker ... men det är bra skit, det är det.


   
SvaraCitera

[sad][sad] Lilla spöket alban eller ngt...


   
SvaraCitera

Nora Roberts böcker


   
SvaraCitera