Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag läsa?


Ämnesstartare

Vad ska ja läsa? tänkte ta nått i fantasy men jag vet inte vad [confused]


   
Citera
Ämnesstartare

Hörde något om en ny bok, typ "Wars Star" eller något. [confused] Massa läskiga robotmaskiner och monstersladder med.


   
SvaraCitera

Haha, kul fråga

Min mamma håller just nu på och tjatar om en bok om heter "Samtal med Gud" Hon säger att den triologin kan få mig att må bättre, men jag är högst tveksam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad sägs som DN? Funkar för mig [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mikrofonkåt:

Hörde något om en ny bok, typ "Wars Star" eller något. Massa läskiga robotmaskiner och monstersladder med.

Haha den måste jag då bara läsa [cool]

galenolga:

Haha, kul fråga

Min mamma håller just nu på och tjatar om en bok om heter "Samtal med Gud" Hon säger att den triologin kan få mig att må bättre, men jag är högst tveksam.

Låter lite tvivelaktigt men den kanske är helbra, kanske något att satsa på [smile]

Jonnybravo91:

Vad sägs som DN? Funkar för mig

haha det kanske vore något [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile] är det mycket fantasy där inne? [bigsmile] [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurKesoX:

fantasy

Raymond E Feist skriver de bästa fantasy-böckerna [y] har dock inte läst alla hans böcker ännu o har inte tid förrän jag e 65 [blush]


   
SvaraCitera

Neuromancer av William Gibson.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TurKesoX:

haha det kanske vore något [bigsmile] [bigsmile] [bigsmile] är det mycket fantasy där inne? [bigsmile] [bigsmile]

Jadå! Dels finns det en del som kalla börsbladet, alltid massa påhitt. Glöm heller inte att titta på väder och serie delen, bättre fantasy får du leta efter [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Läs inte fantasy. Det är inte bra för dig.


   
SvaraCitera

TurKesoX:

fantasy

Läs Eoin Colfer och Terry Pratchett.

Terry Pratchett har skrivit Skivvärlden-serien och samt några andra böcker, bland annat Goda Omen tillsammans med Neil Gaiman. Alla genomsyras av hans kvicka brittiska humor och fantasi.

Eoin Colfer skriver inte bara fantasy men de fantasyböckerna han har skrivit är Artemis Fowl-serien och Mellan himmel och helvete. Humorn, spänningen, överraskningarna och hans sätt att ta något gammalt och sätta sin egen prägel på det är bara några få av de många anledningar till att han är en av mina favoritförfattare.

Sedan finns det ju en massa annan bra fantasy, men detta är väl de jag gillar mest.


   
SvaraCitera

Tolkien, Rowlings, Lewis, Hearn, och Colfer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera