Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag skriva för novell?


Ämnesstartare

ååh, jag håller på att bli galen! har haft en uppgift nu ett tag om att man ska skriva en novell, minst 1 a4 papper, och den ska vara inlämnad nu på fredag, 15/10. problemen är:

1. jag har ingen fantasi alls
2. vill inte skriva som en tio åring och bara få G, utan vill uppnå högre mål, alltså skriva en riktig novell, en bra novell.

kan någon ge mig tips eller fan bara ge mig en novell de har haft i skolan! blir som sagt galen [tard]


   
Citera
Ämnesetiketter

Läs andras noveller och få inspiration. Gå in på Deviantart.com och leta efter bilder som inspirerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Huvudkaraktären som tidigare var frisk som en nötkärna blir nu både döv och blind. Vad händer i h*ns hjärna? Gör detta till en novell.


   
SvaraCitera

Kan skriva novellen åt dig om jag får pengar :l

Edit: Obs är bra på att skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PixPoxy:

Gå in på Deviantart.com och leta efter bilder som inspirerar

Bra tips, hitta inspiration!


   
SvaraCitera

Skriv en sexnovell.

Har jag gjort, fick fint betyg på den! Även om läraren tyckte den var jävligt udda.


   
SvaraCitera

Skriv om Anders som gillar gastuber eller något.


   
SvaraCitera

skrev en novell om att jag brände ned min skola en gång. fick mvg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt dumt att få tips vad man ska skriva om. Bättre att tänka efter noga. alt. se någon film, läsa en bok etc. och få inspiration, annars väljer någon annan ämne för dig och då blir det oftast inte lika roligt att skriva då det kanske egenteligen inte är något ämne du tycker är intressant.


   
SvaraCitera

Zittam:

Skriv en sexnovell.

Har jag gjort, fick fint betyg på den! Även om läraren tyckte den var jävligt udda.

[love]
Tänkte precis ge samma förslag[rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för era tips! det tog ett tag att fundera ut vad jag skulle skriva, men nu har jag lämnat in novellen och väntar på mitt MVG! 😉


   
SvaraCitera