Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag ta mig till?..


Tifa
 Tifa
Ämnesstartare

Heej~
Börja med mig själv genom att säga ett par saker...
Är 19 år gammal och har rökt Brunt och Grönt även Spice vid tillfällen i cirka 2 år nu.

Under den senaste tiden har mina nära och kära börjat förstå att jag är röker på och har börjat göra kriminella grejer. Alla har stått där för mig och försökt hjälpa mig med det men ändå så kan jag inte ta en sån grej med någon som känner mig så bra.

Jag kan inte stå framför min morsa och säga till henne att jag röker på och är en "förnedring?" för familjen?

Jag är kall inombords och jag bryr mig inte om andras bekymmer eller vad dem tycker om mig. Jag har aldrig tid för såna som dig för du skiter väl i mig?

Alla tror att det började efter min pappa gick bort, och för att jag fick ta ansvaret för mina små syskon och det blev för mycket stress pågrund av det.
Några av mina vänner vet inte att min pappa gick bort för två år sen, men det beror väl på att jag inte delar med mig av vad som pågår i mitt liv, jag är social men jag gillar inte att ta upp minnen från mitt liv, jag gillar inte att prata om sånt.

Jag älskade min tjej men efter ett tag började jag av någon anledning hata henne och hennes sms, så jag väntade på att hon skulle dumpa mig, varför? Jag vet inte, känner mig ond. [sad]

Jag har ändrats mycket och förlorat många vänner på grund av detta som sker just nu.
Jag har inte många att prata med angående mina bekymmer, jag känner mig utnyttjad av allt och alla.

Mamma tror att jag har träffat en tjej och därför e så hemlighetsful, men egentligen så kan jag inte ha ett seriöst förhållande med någon tjej pågrund av mitt missbruk.

Jag vill träffa någon som kan hjälpa mig att ta reda på mitt liv och hjälpa mig planera allt som pågår, men ändå så vågar jag inte. Vill inte att någon ska få reda på det. Ingen i skolan vet, en gång ville jag prata med min mentor angående missbruket men jag var rädd att han skulle snacka med rektorn och då skulle det säkert bli en massa problem? [shake]

Finns en söt tjej i min skolan. [blush]
Hon har stora blåa ögon, hon e speciell inte som dem andra. Alltid vi träffas, så ser man ett fint leende på hennes läppar. Hon är en sån här tjej man skulle kunna spendera livet med! [wink]

En gång ville jag gå fram och säga hej, jag såg djupt in i hennes ögon och vi fick kontakt, Då skulle jag säga hej, men nej jag gick därifrån för att jag visste att jag hade förstört allt.

Jag kan inte sluta med det här, jag vill bara gå och aldrig stanna, jag känner mig instängd, vill bara komma ut! [cry]

Jag är rädd, jag är rädd att jag gör något som jag kommer ångra resten av mitt liv...

Vem ska jag vända mig mot?
Hur ska jag ta mig ut från detta?
Kan det här vara slutet för mig?
Jag har träffat döden men aldrig hälsat på han.


   
Citera

Vänd dig till ett beroendecentrum eller likvärdig inrättning där du kan få kontakt med psykolog och läkare.


   
SvaraCitera

Sluta med drogerna då. Men det fattar du antagligen själv, ingen tjej eller familjemedlem kan få dig att göra det utan du måste vilja själv och stå emot suget sedan själv, vilket inte alla klarar av.


   
SvaraCitera

Sök hjälp, kort sagt.
Om du vill ta dig ur missbruket, som jag förstår det som att du vill, så behöver du träffa någon expert att prata med.
Det är inte alltid så lätt som att man blir kär i någon och den förändrar ens liv så man slutar med dumheter.

Vänd dig till din mentor om du har det förtroendet. Det KOMMER, om det går rätt till, att gå vidare. Jag antar att du är under 18 år och då har den anmälningsplikt om du nämner det. Vilket ÄR bra om du vill ha hjälpen.

Var sedan villig att ta emot hjälpen. Kämpa. Ge inte upp.


   
SvaraCitera

Tifa:

Är 19 år gammal

Xisco:

Jag antar att du är under 18 år och d

faan knarkoo


   
SvaraCitera

isola:

faan knarkoo

Läst ju det... Skyller på att jag inte kan somna så glömmer detaljer 😛
Anmälningsplikt kan dock ändå bli aktuellt om man utsätter sig själv för alltför stor fara.


   
SvaraCitera

Tifa:

Är 19 år gammal och har rökt Brunt och Grönt även Spice vid tillfällen i cirka 2 år nu.

Sluta med det... Du tror att du är lycklig när du gör sådant (jag vet och har varit i samma situation) men du är inte lycklig... och jag tror du vet det också.

Tifa:

Jag kan inte stå framför min morsa och säga till henne att jag röker på och är en "förnedring?" för familjen?

Om din mamma verkligen älskar dig och förstår dig så skulle jag rekomendera att prata med henne. Självklart kommer hon antagligen söka hjälp för dig men det är det värt ska du veta.

Tifa:

Alla tror att det började efter min pappa gick bort, och för att jag fick ta ansvaret för mina små syskon och det blev för mycket stress pågrund av det.

Är det pga av det då? Vad tror du att det är pga av?

Tifa:

Jag har inte många att prata med angående mina bekymmer, jag känner mig utnyttjad av allt och alla.

Hur är du utnyttjad?
Hitta någon du kan prata med, kanske en nära vän eller en okänd människa som inte känner dig men som inte kommer anmäla så ska du se att det blir lättare när du pratat ut 🙂

Tifa:

Vem ska jag vända mig mot?

En nära vän som håller hemligheter eller en okänd person som inte kan anmäla. Eller så pratar du med din mamma.

Tifa:

Hur ska jag ta mig ut från detta?

Prata med någon, kom på något annat att göra än att röka på, tänk på annat, var med bättre vänner som INTE röker på.

Tifa:

Kan det här vara slutet för mig?

Både ja och nej.
Nej: Om du kämpar nu med att sluta röka och tar tag i livet och pratar med någon som behöver det inte vara slutet. Sök på google på sådana människor som röker på hela livet och kolla på dom! Vill du se ut som dom?! Det tror jag inte.
Ja: Fortsätter du som du gör kommer du defenitivt må skit!!!

Lycka till nu och skicka pm till mig om du behöver prata 🙂


   
SvaraCitera