Aviseringar
Rensa alla

Vad ska jag välja?


Ämnesstartare

Jag är 15år och gravid i v 9.
Vi skyddade oss med kondom, men tyvärr sprack den.
Jag vet inte vad jag ska göra. Självklar skulle det vara helt galet att bli mamma när man är så ung, men å andra sidan, jag är redan mamma! Jag har försatt mig i denna situationen och ett barn finns i min mage nu. Mina föräldrar stöttar mig i vad jag än väljer, samma med min pojkvän och hans familj.
Jag vet inte vad jag ska göra...? :S
Kan man verkligen leva med att man har dödat sitt barn? I min mage växer en liten varelse som är helt beroende av sin mamma. Vars liv och död vilar i mina händer. Det här är det svåraste beslutet jag någonsin tvingats ta. Vad ska jag göra? Lite känner jag att jag få ta konsekvenserna för vad jag har gjort. Barnet finns redan! Jag får väl låta bli att festa och ta hand om mitt barn istället..
Jag börjar 9 s tanken är väl att jag tar en paus mellan gymnasiet, och börjar ett år senare ist, när barnet är stort nog att gå på dagis.
Detta är sjukt svårt. Kroppen har ju som instinkt att älska sitt barn, så hur ska jag då kunna ta bort det? Någon ska skrapa ut det barn som är hälften mig och hälften min pojkväns, men som ändå är helt egen.
VAD SKA JAG GÖRA? Mycket tacksam för svar


   
Citera

jag tycker att du borde ha kvar det, jag vet inte mycket om detta men jag vet att du kommer ångra dig om du tar bort det. du är ung, men kanske är redo för att bli mamma. du älskar din pojkvän, och han kanske är den rätte? du har all stöd i världen, dom stöttar dig! och du kommer säkert bli en jättebra mamma.[smile]


   
SvaraCitera

eftersom du inte hade planerat att bli gravid så tycker jag att du borde göra abort.


   
SvaraCitera
Åtta

Jag tycker att du borde göra abort medan tid finns. Det är inget barn du har i dig. Det är någonting som potentiellt skulle kunna utvecklas till ett barn. Det är inte som att du gråter varje gång du får mens, bara för att hälften av det som skulle kunna bli ett barn går till spillo.

Att få ett barn när du är femton kommer bara att förstöra ditt liv. Ditt liv har knappt ens börjat. Du är inte redo att ta hand om ett barn ännu, och det är orättvist både mot dig, det eventuella barnet, din pojkvän och dina föräldrar att föda det.

Vänta istället till du är redo på riktigt, och få då barn på dina villkor.

juuliis:

jag är redan mamma

Nej, det är du inte. Du blir inte mamma förrän du har fått ett barn.


   
SvaraCitera

enhimmelskdrog:

eftersom du inte hade planerat att bli gravid så tycker jag att du borde göra abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KILL IT


   
SvaraCitera

hur svårt kan det vara[tired]


   
SvaraCitera

juuliis:

Jag har försatt mig i denna situationen och ett barn finns i min mage nu.

Du har faktiskt inte alls försatt dig i situationen. Med tanke på att ni skyddade er var det med andra ord bara otur. Och precis som åtta pekar på så är det inte ett barn förrens efter förlossningen. Det som växer i din mage just nu är någonting som skulle kunna bli ett barn om du låter det växa.

Du är 15 år nu. Om du föder barnet har du fullt ansvar för det tills du är 33. Med andra ord så missar du hela din egen ungdom. Du är inte vuxen ens, hur ska en person som inte är vuxen kunna guida ett litet barn in i vuxendom?

Min åsikt är att du lugnt och säkert kan göra en abort nu och växa upp utan det enooorma ansvar som det innebär med en egen individ att ta hand om. I tonåren kan man oftast knappt ta hand om sig själv. Sedan finns det ju alltid fler chanser, att du inte skaffar barn nu behöver inte innebära att du inte kan göra det senare i livet.


   
SvaraCitera

ett barn är inte ett barn förrän det är fött. innan dess är det ett foster.

framtiden för barn till tonårsföräldrar är ofta inte lika ljus som den för barn till vuxna föräldrar. tänk på vilket liv du vill att ditt framtida barn ska ha, inte bara utifrån att du har ett foster i magen.


   
SvaraCitera

abort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för svaren allihopa. Det jag är ute efter är andras åsikter, inte att ni kritiserar varandra negativt . Det ger bara dålig stämning!
Eftersom det är min kropp så är det ju upp till mig att bestämma vad jag ska göra!
Ni har rätt om att det inte är ett barn ännu, men jag kan itne ta bort känslan ändå.. det är en oehört svår situation


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gå in på min pres och klicka vidare till länken.


   
SvaraCitera

Du gör precis som du vill, prata igenom och bestäm med killen din [smile]

Dock är det inte mord med abort, för fostret känner inget och kommer aldrig veta någonting eller något![smile]


   
SvaraCitera

Varje ägg som inte används är ju ett mord i sig själv.
Så varför vore en abort så farligt.


   
SvaraCitera

Adoptera bort barnet


   
SvaraCitera