Aviseringar
Rensa alla

vad ska jag välja för preventivmedel?


gillar att jag alltid kan mer om tjejprylar än de flesta tjejer Ledsen kan alltså Rodnar får inte felsyfta här


   
SvaraCitera

har kopparspiral

tyckte inte det var så hemskt att sätta in den, bara man slappnade av ordentligt. tog en ipren en halvtimme innan också

dock ledde det till att jag fick fruktansvärda flytningar och blödde mer i början, det har dock gått över

blöder nog nästa mindre nu än innan spiralen

den avger kopparjoner som gör att spermierna dör typ

superpojken:
har man inte spiraler i armen

det känns som en typiskt dum plats att ha en spiral!


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Tickstart:

det sägs att den blir rikligare men det beror på hur ens mens är i vanliga fall också, det är lite individuellt.. Kopparn irriterar kroppen och orsakar en ogästvänlig miljö inuti livmodern, så inga ägg kan fästa eller nåt sånt där

terrormat:

Om jag fattat det rätt så utsöndrar kopparspiralen något som gör att spermier inte överlever i livmodern. Eller något Rodnar Min mens har inte förändrats alls. Första mensen efter insättning gjorde lite extra ont men sedan var den inte värre än vanligt

ni verkar ganska överens. det är nog nått sånt. 

stereo total:
homosexualitet är det bästa preventivmedlet för brudar. 

"tyvärr" råkade jag gå och skaffa mig en sån där pojkvän. står i och för sig att han är tjej här på um. 

superpojken:
har man inte spiraler i armen

nix, du tänker på p-stav.


   
SvaraCitera

penja:

måste googla på hur en sån funkar. jag menar, varför finns hormonspiraler om det ändå finns kopparspiraler? 
har man mens som vanligt med kopparspiral? 

en del vill hellre ha hormonspiraler eftersom det är säkrare och eftersom man ofta slipper mens om man har det.

om man har kopparspiral kan man få längre och smärtsammare mens


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Blivande_japan:
har kopparspiral

tyckte inte det var så hemskt att sätta in den, bara man slappnade av ordentligt. tog en ipren en halvtimme innan också

dock ledde det till att jag fick fruktansvärda flytningar och blödde mer i början, det har dock gått över

blöder nog nästa mindre nu än innan spiralen

den avger kopparjoner som gör att spermierna dör typ

det känns som en typiskt dum plats att ha en spiral!

hur lång tid tog det innan kroppen började bete sig helt normalt igen?

minns knappt hur det är att ha normal mens. mina minipiller gör att jag har småblödningar då och då. 


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

mer tips tack


   
SvaraCitera

penja:

hur lång tid tog det innan kroppen började bete sig helt normalt igen?

minns knappt hur det är att ha normal mens. mina minipiller gör att jag har småblödningar då och då. 

hmm

kommer faktiskt inte ihåg

jag mådde sjukt dåligt av ppiller och tål ej kondomer så kopparspiral såg jag som sista utvägen så jag bestämde mig för att härda ut

tog väl max ett halvår gissar jag


   
SvaraCitera

Femidom >:)


   
SvaraCitera

Har du och tevepro sex 🙁


   
SvaraCitera

Vfr finns inga previtimedel för killar (nästan=)??


   
SvaraCitera

penja: "tyvärr" råkade jag gå och skaffa mig en sån där pojkvän. står i och för sig att han är tjej här på um.

kan han inte använda kondomer eller? 


   
SvaraCitera

PESSAR


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

Blivande_japan:

hmm

kommer faktiskt inte ihåg

jag mådde sjukt dåligt av ppiller och tål ej kondomer så kopparspiral såg jag som sista utvägen så jag bestämde mig för att härda ut

tog väl max ett halvår gissar jag

okej. jag blev rekommenderad att inte äta p-piller eftersom min pappa fick en liten stroke förut. p-piller ökar ju risken för sånt, samt att det kan vara ärftligt. 
fick därför cerazette minipiller istället. det är dem som innehåller mins hormoner. men som sagt, jag är inte riktigt nöjd med dem och tycker de påverkar min kropp negativt. 
kondomer tål jag, men... är för bekväm av mig för att använda det. vill inte börja leta kondomer varje gång det hettar till. 

nöbby:
Femidom >:)

ne 🙁 av samma anledning som kondom. finns ens sådana och köpa i vanliga affärer? 

davvelito:
Har du och tevepro sex 🙁

ne varför tror du det? 😮


   
SvaraCitera
penja
Ämnesstartare

stereo total:

kan han inte använda kondomer eller? 

gillar inte kondomer 🙁 

amsi:
PESSAR

vill inte börja pilla dit nått när det är sexdags. 


   
SvaraCitera

penja: ne varför tror du det? 😮

för du ska ha preventivmedel, men du kanske bara ska ha det för skojs skull 🙂


   
SvaraCitera