Aviseringar
Rensa alla

Vad ska kunna hjälpa mig!?


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska göra!

Problemet ligger i att jag alltid har ansett mig vara en helt vanlig tjej, men på senare tid har jag insett vissa saker.
Jag äcklas av min egen kropp. Varje gång jag ser på den blir jag upprörd...

Jag har aldrig varit överdrivet intresserad av att ha förhållanden, men jag hade ett alldeles nyligen. Det är inte så att jag inte attraheras av killar (för det gör jag), men så fort tanken om att ha sex som tjej äcklar mig och jag tycker inte att det är upphetsande alls!

Många gånger då jag läser om olika homosexuella killars förhållanden kan jag tänka hur vackert det är, och sedan helt plötsligt börja gråta...

Någon som har någon lösning eller förklaring på det hela? Kommer jag inte på något snart så finns det en stor risk att jag slår sönder min spegel nästa gång jag tittar in i den!


   
Citera

Svar: Du är transsexuell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh, huh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Svar: Du är transsexuell.

Ah.. tack.
Tips på något som kan göra min vardag lättare?


   
SvaraCitera

Cheeter:

Ah.. tack.
Tips på något som kan göra min vardag lättare?

Vet inte riktigt.
Kanske måste du acceptera vem du är för stunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Homunculi:

Vet inte riktigt.
Kanske måste du acceptera vem du är för stunden?

Jo, det skulle väl vara bra..
Lite svårt bara när man inte ens tål sin egen kropp.


   
SvaraCitera

Cheeter:

Jo, det skulle väl vara bra..
Lite svårt bara när man inte ens tål sin egen kropp.

Du får betänka att när du är myndig så misstänker jag att man får byta kön.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cheeter:

Många gånger då jag läser om olika homosexuella killars förhållanden kan jag tänka hur vackert det är, och sedan helt plötsligt börja gråta...

WTF?:O


   
SvaraCitera

varför låtsas alla att tråden är låst????????????????


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vackert med homosex? Ha bara analsex, problem solved? 🙂


   
SvaraCitera

Cheeter:

Många gånger då jag läser om olika homosexuella killars förhållanden kan jag tänka hur vackert det är, och sedan helt plötsligt börja gråta...

tror inte deras förhållanden är "vackrare" eller bättre än nån annans, alla förhållanden är fucked up


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kimberlyjoness:

tror inte deras förhållanden är "vackrare" eller bättre än nån annans, alla förhållanden är fucked up

Alla förhållanden är verkligen INTE fucked up. Jag är tex i ett förhållande nu där jag bara mår bra och och allt är kanon [love]

Gällande att hata sin kropp.. Vet inte riktigt vad jag skall säga om det. Klart man kan operera och så, men jag tror inte det löser problemet. Dessutom är det en väldigt stor sak att göra och är nog en väldigt påfrestande process.

Försök lista ut exakt vad som äcklar dig, och om du kan påverka det på nått sätt. Du kanske bara behöver lite självförtoende och någon som tycker du är vacker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andy91:

Försök lista ut exakt vad som äcklar dig, och om du kan påverka det på nått sätt. Du kanske bara behöver lite självförtoende och någon som tycker du är vacker?

Det låter vål lite konstigt att säga det så här, men jag tror inte att det är det problemet sitter i.

Jag har många gånger fått höra att jag är vacker (eller snygg, söt, osv.), och har/har haft en del killar efter mig, men det är inte det som är problemet. Jag ogillar bara faktumet att jag är tjej. Jag vill helt enkelt inte vara tjej.

Och jag tror inte heller på operation. Även om det skulle kännas bättre att bli kille, så är inte dagens teknik tillräckligt avancerad för att göra ett könsbyte bra...
I alla fall vad jag vet. Är inte så insatt i hur långt dom kommit inom det området.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Cheeter:

dagens teknik tillräckligt avancerad för att göra ett könsbyte bra

Inte idag nejh men kanske om 5-10 år? Men asså, klä dig mer manligt då eller mer som killar och fixa sådan frisyr osv så kanske du kan acceptera dig själv mer? Hjälper det inte så sök HJÄLP (du kan göra det redan nu [smile]) för det kan vara bra att ha någon att prata med för många transexuella tar självmord för att dom inte står ut med sin kropp och jag vill inte att det ska hända med dig.. [cry]


   
SvaraCitera

Andy91:

Alla förhållanden är verkligen INTE fucked up. Jag är tex i ett förhållande nu där jag bara mår bra och och allt är kanon

tror du va...vänta bara.


   
SvaraCitera