Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man äta i värmen?


Kottar
Ämnesstartare

Idag har jag käkat glass och druckit massa cola. Men vad passar egentligen bäst att äta och dricka, typ till middag senare ikväll? Mina föräldrar är borta så måste göra maten själv.. suck. Men ska faktiskt laga någonting, så ingen billys idag inte. Lägg upp förslag, puss på er!


   
Citera
Ämnesetiketter
Hyfs
 Hyfs

Köttbullar med nypotatis med lite gräddsås och lingon.


   
SvaraCitera

Kall pastasallad av något slag brukar funka bra när det är varmt. 


   
SvaraCitera

kottar


   
SvaraCitera

Quinoa, hackad romansallad, cocktailtomater, morot, kidneybönor, getost. Rosta lite pumpafrön och valnötter, ha på det + honungsdressing. Bästa maten.


   
SvaraCitera

Iste å en skål med romerska bågar, ja! Glatt skålande


   
SvaraCitera

Soppor och te har jag hört ska vara bra.

(Ja, jag är seriös. I varma länder äter man soppor o dricker te för att hantera värmen. Hur det går ihop rent praktiskt har jag ingen aning om så don't ask, men det ska göra värmen mer hanterbar.)

Hjärta


   
SvaraCitera

Har du en välventilerad bostad alt fläkt så kan du ju äta som vanligt. 


   
SvaraCitera

Det gör man för att när en dricker och äter varmt så kyler kroppen ner sig. Att hälla i sig en massa kalla saker kan göra värmen ännu värre för dig för kroppen måste värma sig igen vilket gör att en kan få värmeslag osv. 

Storchen84:
Soppor och te har jag hört ska vara bra.

(Ja, jag är seriös. I varma länder äter man soppor o dricker te för att hantera värmen. Hur det går ihop rent praktiskt har jag ingen aning om så don't ask, men det ska göra värmen mer hanterbar.)

HjärtaD


   
SvaraCitera

Lotus Elise: när en dricker och äter varmt så kyler kroppen ner sig

Tack.

Hjärta


   
SvaraCitera

Gazpacho


   
SvaraCitera

Det är en kall soppa. 


   
SvaraCitera

Mackor


   
SvaraCitera

Pastasallad, jordgubbar, vattenmelon, kvarg, mycket gurka.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

någon form av salladsblandning och vatten.


   
SvaraCitera