Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra för att få bort finnar ,pormaskar och alla de där hudproblemen?


Ämnesstartare

Orkar inte med hudproblem.Vad ska man göra för att de ska förvinna [cry][cry]Förresten när slutar man få finnar ?[blush]


   
Citera

Ett tips är ju att du lägger ut pengar på bra märken för hudprodukter som fixar just de orenheterna du har, sedan använda morgon och kväll 🙂

finnar brukar väl avta när tonåren lägger sig, i samband med alla hormoner liksom. Men en del har ju finnar more or less betydligt längre.


   
SvaraCitera

drick mycket vatten, ät mindre socker och gör som Harmy skrev.


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Förresten när slutar man få finnar ?

Olika för olika personer,min mamma har fortfarande en hel del o hon är 40


   
SvaraCitera

Har fan tappat hoppet om att något "medel" ska göra att man får bättre hy alltså... Känns onödigt att hoppas eftersom man bara blir besviken. Ena dagen är allt jättefint och bra, men nästa dag har man en fet finne på kinden/hakan/pannan... Why, oh Why?


   
SvaraCitera

Pröva Basiron AC 5% från Apoteket.

Sedan gäller väl att allmänt försöka hålla ansiktet rent. Tvätta, skrubba, återfukta, ånga osv regelbundet efter behov.


   
SvaraCitera

Jag har inte så mycket finnar, men när jag får någon finne så använder jag bra rengörningsprodukter som torkar ut huden en aning. Det finns bra medel på apoteket tycker jag 🙂 När jag använder medlet så försvinner finnarna på bara några dagar.
Var dock lite försiktig när du använder starka medel som torkar ut. Huden behöver mycket fukt, så köp en fuktkräm utan oljor och fett.

Lycka till!


   
SvaraCitera

SeriösochSnäll:

Vad ska man göra för att de ska förvinna

pilla inte med fingrarna! I så fall måste de vara jääätterena, men undvik att röra ansiktet så mkt som möjligt med händer/fingrar eftersom de oftast kan vara smutsiga etc. man sprider orenheter så lätt.

Man får prova sig fram bland alla olika rengöringsmedlen som finns.

Ett tag fick jag köra clerasil ansiktstvätt, sen gick jag över till bara såndär cleansing-vatten från clerasil. Det fungerade ett tag.

Ja, det tog ett tag innan Clerasil hjälpte, sen gick jag över till vanlig tvål o vatten alltså flytande pumptvål från vanlig Palmolive (för att ta bort smink samtidigt) typ säkert ett halvår.

Ni e jag pissur för att jag fått f*tt finnar på pannan pga av att jag har skaffat lugg så det irriterar... så nu börjar jag om, men har skaffat ett annat sminkborttagningsmedel och kör med clerasil-vatten lite oftare igen. Men det funkar för mig liksom.

Som sagt, man måste prova sig fram för att hitta saker som fungerar för en själv.


   
SvaraCitera

Gå till doktorn så kanske du får teatralycal, pennicillinkur som skall funka.


   
SvaraCitera

Hampie:

teatralycal,

Heter Tetracyklin faktsikt[blush]

Det hjälper jätte bra så om inget annat funkar så fråga en läkare eller på um om ett recept på det[y]


   
SvaraCitera

Saraswe:

Heter Tetracyklin faktsikt

Det är väl det aktiva ämnet och alla generiska mediciner, märkesmedicinen heter väl ändå tetralycal?


   
SvaraCitera

Fråga på apoteket


   
SvaraCitera

Hampie:

Det är väl det aktiva ämnet och alla generiska mediciner, märkesmedicinen heter väl ändå tetralycal?

Vet inte vad ämnet heter men själva tabletterna heter Tertacyklin iaf...


   
SvaraCitera

hhaannnaaa:

Fråga på apoteket


   
SvaraCitera

Saraswe:

Vet inte vad ämnet heter men själva tabletterna heter Tertacyklin iaf...

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19640217000011&Doc... Tetralycal, innehåller tetracyklinderivat.

Man kan även få rent tetracyklin och då heter tabletterna Tetracyklin Meda. Kom ihåg att det är viktigt med märket :P.


   
SvaraCitera