Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra medans man ännu är ung?


Ämnesstartare

Ja, vad finns det som var man/kvinna bör uppleva innan det är för sent? Vill ha råd i stil med "Jag ångrar att jag aldrig..." för att undvika att själv hamna i samma sits senare i livet. Med "ung" menar jag allt ifrån när man är 5 tills innan man går i pension men specifiera i ditt svar när det är "för sent" så att säga.


   
Citera

Passa på att göra sina drömresemål medan man bor hemma och har råd, alternativt inte hunnit skaffa familj och sånt än. Sånt är svårt att göra på samma sätt sen.


   
SvaraCitera

Gå på dina instinkter. Satsa. Våga chansa.


   
SvaraCitera

Jag ångrar att jag aldrig gjorde mer galna grejer innan jag blev straffmyndig [crazy]


   
SvaraCitera

Se världen! Backpacka med vänner i Asien, båtluffa i Kroatien, ha stripptävlingar i Ayia Napa, upplev världens coolaste djurliv på Galapagosöarna, åk med de rosa bussarna genom osäkra ställen i Afrika, käka kobajs på torghandeln i Tanzania, gå på suspekta barer och flörta med ännu mer suspekta "damer" i Bangkok, bestig Machu Picchu.. osv.

Det kan man göra när man blir äldre också (min moster är en sån äventyrsmänniska), men det känns mer spännande att resa när man är ung och oerfaren av världen.


   
SvaraCitera

nodda på opiater


   
SvaraCitera

http://www.imdb.com/title/tt1256180/
Finns nog inspiration att hämta där


   
SvaraCitera

tänk för dej själv, så skall du nog inte missa något vettigt!


   
SvaraCitera

Pickaboo:

käka kobajs på torghandeln i Tanzania

[party]


   
SvaraCitera

MISSTAG! Gör misstag, var äventyrlig! Bry dig inte om huruvida det du gör är pinsamt.

Hångla med den där snyggingen på nästa fest (om snyggingen vill förstås), ta tåget till kärleken 10 mil bort även om du har matteprov den dagen. Gör galna grejer. Det är dem du kommer att minnas.


   
SvaraCitera
Bakric

emilsh:

Jag ångrar att jag aldrig gjorde mer galna grejer innan jag blev straffmyndig

Jag hann ha med dynamit till skolan innan jag blev det (stod i aftonbladet tillomed) [bigcheers]


   
SvaraCitera