Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra när alla bara skiter i?


Ämnesstartare

Folk bryr sig inte! De pratar bara,taskigt,elak,trevligt....spelar ingen roll. De pratar bara. De bryr sig inte om en kommer bli arg eller ledsen? Kanske du märker inte det,när en person blir så ledsen. Kanske han/hon gråter ensam,kanske hatar sig. Men du vet ingenting,för att du bara pratar. Rätt eller fel du bara berättar. Ibland man måste vara tyst. Ibland man måste spara sina egna tankar med sig. Måste inte berätta kanske. Eller?


   
Citera

 

Jag har varit i samma sits som du, det enda man kan göra är att försöka göra folk till ens vänner helt enkelt.


   
SvaraCitera

skit i dom som skiter i och gå din egen väg ist

*typ orelaterat*


   
SvaraCitera

Det är sånt folk gör.


   
SvaraCitera

Har inte tänkt igenom det här svaret jättenoga så kan hända att jag ändrar inställning senare, men jag brukar tycka att det beror lite på vilken situation man befinner sig i. 
Om det rör sig om någon som vidarebefodrar information och inte menar att skada någon annan med sitt uttalande, så tycker jag att den som tar illa upp kanske ska känna efter varför den gör det. Gör det verkligen någon skillnad vad den här personen sa? Är det verkligen rimligt att förvänta sig att den här andra personen borde förstå att man kan ta illa upp? 

I fall där det rör sig om att folk helt enkelt inte tänker sig för och säger dumma grejer, och om den verkligen tänkt efter innan den uttalade sig skulle förstått att man tog illa upp, ja, då tycker jag att det är rimligt att ta illa upp. 


   
SvaraCitera

Folk kommer aldrig att sluta snacka, tycka, göra. Både dumma och schyssta saker. Det gäller att ta åt sig av rätt grejer och kunna slå bort dåliga. Huvudsaken är att man jobbar på ens självförtroende, ser ens eget värde och står på sig så att man inte mår dåligt!

Försök också fundera på vem det är som säger alla sakerna och om det ens är värt att ta åt sig av det. Vad är personens syfte med allt den säger? Är det för att den vill mig väl? Bryr jag mig egentligen om personens åsikt? och så vidare. kram.


   
SvaraCitera