Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man göra om man är trött på att leva i ett samhälle med pengar?


Ämnesstartare

inse att det är något annat man egentligen är trött på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Ha, vad finns det att göra? behöver pengar till det... om du inte har pengar så har du inte en röst i vinden... Du är "den som förstör samhället... "..

Nu missförstår du [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

inse att det är något annat man egentligen är trött på

Om man tänker efter så finns det annat skit...Men det är ändå pengar i grund och botten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Om man tänker efter så finns det annat skit...Men det är ändå pengar i grund och botten.

nja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ending Jon:

Nu missförstår du [zzz]

Gör jag? säg mig vad kan du göra för att förändra? Och hur gör du det... genom demonstrationer är du bara en vilsen barbar som vill förstöra samhället.. eller så är du där för att det är coolt... enligt resten,


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo de handlar om pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Gör jag? säg mig vad kan du göra för att förändra? Och hur gör du det... genom demonstrationer är du bara en vilsen barbar som vill förstöra samhället.. eller så är du där för att det är coolt... enligt resten,

Men va fan, gör vad fan du vill då [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Slänga sina pengar i papperskorgen typ

Varför kan inte alla bojkotta pengar och göra upplopp i hela sverige för... Ta det som man behöver lix:/ [no-no][no-no][no-no][party][party][party][party][party][mad][mad][mad][tired][tired][tired][tired][sad][sad][sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

ja de tkr ja liksom

Ironiken flödar från dig? 🙂


   
SvaraCitera

Tycker inte om pengar heller. Gillar inte ens att tänka på pengar. Så vad ska man göra? JO! Du måste ha ett jobb givetvis så du skaffar dig ett jobb du gillar att jobba med. Om du inte har kompetensen så pluggar du dig till det. Visst när man pluggar så är pengar en stor grej, man måste snåla osv. Men man får se frammåt och tänka att du kommer få det där jobbet tillslut.

Tro mig, du vill jobba. Folk som säger att de vill hellre va arbetslösa än att jobba, de har inte varit arbetslösa eller så har de aldrig haft ett jobb.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men seriöst nu, börja lyssna på bra musik, så är problemet löst [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Numbero two:

ett jobb du gillar att jobba med.

nästan omöjligt.. klart att när jag väl har ett jobb som jag gillar då lever jag livet... Men kommer knappast hända... men kan hoppas.

Numbero two:

Om du inte har kompetensen så pluggar du dig till det.

Att plugga sig till något, ger nästan inte någon större chans att jobba med det man vill... eller klart visst inom vissa områden.

Numbero two:

Folk som säger att de vill hellre va arbetslösa än att jobba, de har inte varit arbetslösa eller så har de aldrig haft ett jobb.

Eller så har dom fått babylonsjukan, och är hjärntvättade... 🙂

Eller så är det som du säger att det känns bara så nu.. men känt det ett tag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xparn:

Ironiken flödar från dig? 🙂

vadå[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skitliv:

vadå[sad]

Verkar som det iaf [love]


   
SvaraCitera

xparn:

nästan omöjligt..

Får jag fråga hur gammal du är? Nyss gått ut gymnasiet? Isf så vet jag precis hur du känner... Hade samma känslor efter "sommarlovet" efter studenten. Verkligheten började krypa fram och att man var tvungen att tjäna pengar för att få några.


   
SvaraCitera