Aviseringar
Rensa alla

vad ska man göra om man har blivit misshandlad o våldtagen när man var barn


Ämnesstartare

vad ska man göra om man har blivit misshandlad o våldtagen av några i ens familj när man var barn och hade glömt bort det. förut kom jag bara ihåg en gång min pappa hade slagit mig för det var så nyss. det var när jag var 14 lr 15. men nu har jag tänkt mera o kmr ihåg saker som hände för längesen. att min pappa våldtog mig mkt när jag var barn och slog mig, men han tvingade mig att inte säga något om det så jag glömde bort det... kanske dfr jag var så konstig när jag var barn och inte ville prata med någon. och min mormor som jag var hos ibland har också slagit mig mkt när jag var barn. min mamma har skrikit åt mig o hotat mig med att slänga ut mig och sagt att jag är ful o tjock. o när jag fick mina betyg i skolan första gången sa pappa att det var jättedåliga o blev arg på mig fast jag sj var ganska nöjd.


   
Citera
Ämnesstartare

men nej [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur är din och din pappas relation idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

hur är din och din pappas relation idag?

han är död nu ^^ det 'är skönt hatar honom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ge mig hans adress och sådär om du vill, tror det är bäst för oss alla att fanskapet raderas ur systemet. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jävla pissvärld


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

han är död nu ^^

Tack!

OnT: Det är svårt.. Att prata med vänner och sådär kanske kan dämpa känslor, som jag har förstått det gillar du ej psykologer. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har börjat minnas dylika saker de senaste åren, ignorerar det mest


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vet verkligen inte vad man ska göra
kanske prata med någon, men hur fan ska man lita på någon efter något sådant
eller kanske prata med de som haft liknade erfarenhet och hur de gör


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

på något vis hjälpa unga som kanske är i samma situation eller har varit, man blir väldigt hjälpt av att hjälpa andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tror att man måste hantera det internt först, måhända destruktivt, och med lite positiv inverkan från yttre organ kan man morpha detta till en storslagens faktor i ens person. men det tar år, och känslorna måste få forma sig själv. viktig är att ej mista förankringen i vardagslivet som delas med medmänniskorna.

det går att påverka aktivt, men den ständiga passiviteten är den som främst verkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

han är död nu ^^ det 'är skönt hatar honom

ahh skönt att du slipper honom [smile] hat kan vara en skön känsla, man kan använda detta hat både konstruktivt och destruktivt [cute]

ennie:

min mamma har skrikit åt mig o hotat mig med att slänga ut mig och sagt att jag är ful o tjock. o när jag fick mina betyg i skolan första gången sa pappa att det var jättedåliga o blev arg på mig fast jag sj var ganska nöjd.

Idiotier, visste inte [sad]


   
SvaraCitera

Skaffa eget, se till att komma därifrån - om det så innebär att du får bo hos kompisar. Ingen idé att bo kvar med människor som påminner dig om gammalt elände. Hantera det genom att ta tag i professionell hjälp, men bo inte kvar i skiten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soundsystem:

Skaffa eget, se till att komma därifrån - om det så innebär att du får bo hos kompisar. Ingen idé att bo kvar med människor som påminner dig om gammalt elände. Hantera det genom att ta tag i professionell hjälp, men bo inte kvar i skiten.

ska flytta så fort jag kan ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[sad]


   
SvaraCitera