Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man ha för pluggdator?


snowflake:

Men 4-5000 är inte alls så farligt faktiskt, hur länge har du haft den? 🙂

sen 27 januari haha


   
SvaraCitera

Finns gott om hyffsat billiga 13" som fungerar utmärkt, ska den bara användas till plugg krävs ju inte särskilt mycket. Har en Lenovo IdeaPad som jag använder i skolan.

Störst fördel, kommer ej gråta i fyra månader om den blir stulen, bortglömd någonstans, annat.


   
SvaraCitera

snowflake:

hur länge har du haft den? 🙂

Runt 1 år, tror jag väl.
Detta var den rätta länken: (länk)​ Men alla inom Aspire One-serien är nog bra...


   
SvaraCitera

snowflake:

fast en minipc vet jag inte riktigt om jag ska ha 😛

Beror ju på om man har en annan dator eller om man siktar på att ha en laptop som man använder som en dator (har massa film på, kör större program osv), i så fall är ju en större laptop bättre, men ska man bara använda till spotify, surf och plugg/skriva så är det ju jättesmidigt med en netbook då den är liten och smidig, går med lätthet ner i typ alla väskor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

3000-4000 kr

minst [wink]

OF 5:

bara användas till plugg krävs ju inte särskilt mycket.

i tvåan på gymnasiet skrev vi en stor och viktig uppsats och min dator höll på att krascha sönder heelt så tror det behövs bättre än denna på universitet 😉

g*nus:

Runt 1 år, tror jag väl

okej och det har inte varit några problem hittills? 🙂


   
SvaraCitera

Skall du bära runt på den mycket och jag antar att du kommer skriva mycket uppsatser och dylikt på den så skulle jag inte rekommendera en under 12.5-13", bara drygt att skriva långa uppsatser på en liten netbook. Bära runt på den mycket? Inte över 13" iaf. Om du nu inte gillar att bära runt på mycket skit.


   
SvaraCitera

snowflake:

okej och det har inte varit några problem hittills? 🙂

Nope! Jag har väl misskött den lite genom att ha den i sängen utan en platt yta under som gjorde att fläkten blev lite stoppad av smuts/damm, men var bara att plocka isär och blåsa ur. Inga andra problem, nej.


   
SvaraCitera

snowflake:

lenovo thinkpad r400

Men R400 är en bra dator, rensa datorn lite, uppgradera eventuellt minnet och köp ett nytt batteri. Kvalitén på en dator för runt 4-5k motsvarar inte kvalitén hos R400.


   
SvaraCitera

passaro:

Förstår inte syftet med att köpa en "student"dator för 10 000+ kr.

Säjer mannen med x220i:n


   
SvaraCitera

Tickstart:

Säjer mannen med x220i:n

Köpte den för sex tusen, men okej. Sluta skriv efterblivet, tack. Varför ens??


   
SvaraCitera

xD så sjukt arg på mej! vad gjorde jag liksom :$


   
SvaraCitera

Undvik Win8.


   
SvaraCitera

billigare om du köper en dator med större skärm men blir tyngre också. jag lade ner lite mer än jag hade tänkt för att få en lättare dator som jag orkar bära omkring på för arbeten och plugg. asus är bra.

win8 är jobbigt men man vänjer sig efter ett tag...


   
SvaraCitera
Lounge

ta någon billig acer ba

du behöver inte en särskild påkostad en om du bara ska använda den till plugga

lätt och att den är ganska liten är väll bäst om du ska ha med den på föreläsningar


   
SvaraCitera

snowflake:

i tvåan på gymnasiet skrev vi en stor och viktig uppsats och min dator höll på att krascha sönder heelt så tror det behövs bättre än denna på universitet 😉

ah men då får nog budgeten ökas lite tror jag 😉


   
SvaraCitera