Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man med ett liv till?


ÅQY
 ÅQY
Ämnesstartare

Allt känns riktigt jävla meningslöst just nu. Jag känner mig så oviktig. Som att det jag gör eller säger, inte har någon betydelse eller påverkan på världen. Knappt på en fluga. Så nu sitter jag här depp som fan, och funderar över vad jag ska göra med livet. Jag vill göra något VIKTIGT. Lämna spår, förändra, synas. Inte vara som alla ytliga brudar, som tror att deras värde sitter i storleken på byxorna eller bh:n. Dom följer efter varandra, som om deras hjärnkapacitet plötsligt sjunkit och den enda åsikt dom kan ha, är samma som alla andra. 

Tips på vad man kan göra? För att sticka ut så mycket som möjligt?  

Kyssar å kramar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Att sikta på att stå ut grundar sig ju i samma saker, bara att man vill ta avstånd från alla andra på ett sätt som syns. Det viktigaste är att försöka hitta något du trivs med, något du vill göra och någonstans du känner dig hemma.

Man kommer alltid känna att allt är värdelöst, men ibland kommer det något som gör att allt känns så rätt och meningsfullt. Det är de korta glimtarna som gör livet värt att leva.


   
SvaraCitera
Bakric

Man tänker ofta gärna på att livet får ett värde i och med någon Guds existens eller att man kanske har en odödlig själ med karma och tjosan eller så kanske man helt enkelt tror att "vi måste ju finnas här av en anledning, men vilken?".
Det man inte får glömma bort när tankarna går på det sättet är att värde är något även du kan bestämma vad det ska bestå av.

Tänk inte på att du helt enkelt ska sticka ut för att "inte vara som alla andra", för du är definitivt inte den enda som tänker så; och helt plötsligt så har du blivit som alla andra igen, bara en annan grupp.
Det är inte fel att vara som alla andra så länge inte alla andra gör fel, men enklast är ju då att helt enkelt låta blir att själv göra det du uppfattar som negativt hos andra.


   
SvaraCitera
Yael
 Yael

Om du vill påverka så gå med i en förening eller ett politiskt parti. Att vara del av något större som försöker göra världen till en bättre plats känns meningsfullt. Att du bara är en person är inget du ska hänga upp dig på. Stora organisationer är uppbyggda av enstaka personer. Dessutom tror jag att du påverkar de männiksor du har i din närhet.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

För att citera Kjell Bergqvist: Livet är det som pågår mellan fyllorna...sen minns jag inte mycket merRodnar


   
SvaraCitera
lecg
 lecg

Kanske är ute och cyklar men i och med att du skriver de ytliga tjejerna bara bryr sig om deras byx/bh storlek och så där. Vad är de man säger? Typ "Det är utsidan som ger insidan en chans". Det är väl rätt typiskt för unga tjejer att bara bry sig om utsidan och glömma bort att det är insidan som får en att stanna. De är kanske blyga och har svårt för att visa sin insida "offentligt" och låter därmed utsidan vara de viktigaste och det som representerar dem.

Vill man sticka ut från andra tjejer är det väl att använda sin goda insida till att "locka till sig" likasinnade folk. Att vara självsäker i sin kropp och våga bjuda på sig själv. Det syns ganska tydligt om man är säker i sig. Och det är väl lite så man kan få uppmärksamhet också, genom att vara en intressant person. Är man härlig och framåt, vågar prata med andra, men ändå inte är för klängig och påflugen, så har man rätt goda förutsättningar för att lyckas med det mesta. Om man tar ett exempel, du går in och sätter dig på en resturang/ett café. Vid ett bord i hörnet sitter ett gäng "utseendefixerade" tjejer och tisslar. Samtidigt vid mittenbordet sitter två tillsynes säkra tjejer. De ser inte ut att justera så mycket med deras utseende, dem är som de är helt enkelt. Vem får uppmärksamheten? De "ytliga" tjejerna kanske får en viss sorts blickar, från killar som tycker de är snygga t ex. De "säkra" tjejerna får andra blickar, de framstår som trygga och vänliga och deras "publik" är kanske andra tjejer som tänker att: "Wow, så skulle jag vilja vara. Dom verkar så trevliga och självständiga". Det är vad jag upplevt på offentliga platser i alla fall. Och ser jag en kille/tjej som verkar trevlig så är det den man blir nyfiken på, inte snyggingarna om man säger så. Sen är ju det som med allt annat, individuellt. Vem som uppmärksammas/sticker ut. Vem man själv uppmärksammar/får upp blicken för. Så mitt tips till att sticka ut är att vara dig själv. Om du har svårt för att vara öppen och kanske är lite blyg så är det bara att träna. Det går liksom över om man jobbar med/mot det. Detta svar är förmodligen inte vad du tänkte dig men det är ju i alla fall ett svar.. Hör av dig om det är något! 🙂


   
SvaraCitera

Att sticka ut på ett bra sätt är för mig människor med god självkänsla. Det är snälla och det lyser om dem. En karisma som jag strävar efter. Människor som ser saker positivt med god energi som smittar av sig på en själv gillar jag också. Det kommer automatiskt om man är säker i sig själv och är en god människa.

Människor som försöker för hårt för att sticka ut är bara jobbiga och dryga


   
SvaraCitera

Skaffa en hund!


   
SvaraCitera

Om du känner dig nere eller uttråkad kan du alltid utbilda dig på universitetet och bli det du vill bli, känna dig viktig och komma ut från mängden och bli den person som du trivs bäst med 🙂


   
SvaraCitera