Aviseringar
Rensa alla

Vad ska man svara?


Hitta en känslig punkt - ge tillbaka.

Ja, egentligen tycker jag att dina skolkamrater ska uppfostras i hyfs och vett istället, men jag antar att det är lönlöst att försöka hålla någon längre konversation vid liv med sådana pojkar om hur man beter sig. Det får deras mammor göra, det ger kanske bättre effekt.

Möjligtvis kan man testa att ifrågasätta, men då på rätt sätt. Det är mycket svårt, särskilt om det gäller pojkar i grupp som hetsar varandra som babianer. Du måste behålla lugnet hela tiden och utan aggressivitet eller fientlighet utan snarare med lugn och snäll auktoritet fråga personen varför den säger så, vad det är för behov denne tillfredsställer genom det, osv. Du får inte låta den vända det hela till att åter handla om dig eller visa att du tar åt dig. Du får inte hetsa upp dig och komma med en rak utskällning utan låta personen svara på dina frågor själv innan du lugnt ställer nästa. På det viset kan du, om du är duktig, få den att skämmas och möjligtvis få en tankeställare.
Men ja, det är en idé som är svår att genomföra och som kanske inte leder någonvart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

pojkar i grupp som hetsar varandra som babianer.

Oh yes indeed. Men smarta grejer där. Får försöka!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Brukar svara typ;

Tack för komplimangen!
Tack raring, va snällt sagt!
Och le snällt efteråt.

Brukar göra de flesta ganska frustrerade, väldigt underhållande, tillslut tröttnar de för att de inte är lika kul.


   
SvaraCitera

tycker "håll käften jävla fitthorbög" är en ypperlig comeback, spydigheter och genomtänkta kommentarer är för töntar med impulskontroll.......


   
SvaraCitera

Kontra med att berätta om hur äckligt det är med snoppar och börja hångla med närmsta tjej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dysentery green:

tycker "håll käften jävla fitthorbög" är en ypperlig comeback, spydigheter och genomtänkta kommentarer är för töntar med impulskontroll.......

Haha, skoja inte

stereo total:

Kontra med att berätta om hur äckligt det är med snoppar och börja hångla med närmsta tjej.

[y][no-no]


   
SvaraCitera

chiq:

[y][no-no]

Äh. Du lär dig när du blir äldre.


   
SvaraCitera

chiq:

nån som har lite bättre svar?

Säg att du gillar att resa utomlands.


   
SvaraCitera

chiq:

Haha, skoja inte

är seriös.


   
SvaraCitera

Säg:

"Aaaaw", och titta på dem med ett litet leende och "förstående" ögon.

meaning: naj snutte, vad korkad du är.


   
SvaraCitera

"Vad kompenserar du för?"

Alternativt vända sig om, ge en blick och sedan vända sig tillbaka och fortsätta vad man nu höll på med.

Eller ge en lång, förebrående blick rakt in i den andre ögon, om man nu grejar det.


   
SvaraCitera

Eller så dödar du dom när de sover.


   
SvaraCitera

"Ja, jag vet att du vill ligga med mig, något mer?"

Eller gör en sak av att förföriskt närma dig honom med din kropp och precis framför dissar du honom med ord som "Knappast" eller något.

Möjligheterna är oändliga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:

Äh. Du lär dig när du blir äldre.

Jarå 😀

antrax:

Säg:

"Aaaaw", och titta på dem med ett litet leende och "förstående" ögon.

meaning: naj snutte, vad korkad du är.

´
haha denna gillar jag... 🙂

Nachac också bra. THNX PEOPLE


   
SvaraCitera

om de kommenterar ditt utseende är det bara att säga typ "du själv är ju brad pitt, seriöst, kolla på ditt vackra ansikte.." i förbifarten med sarkastisk ton. sen är det bara att ignorera om de ropar efter en (om de gör så på alla tjejer). om de däremot är taskiga mot just dig, retas hela tiden eller skadar dig så ska du prata med rektorn, direkt.


   
SvaraCitera